Plats för djuren?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

87
25
luzsmi:
Hej!
Jag undrar bara vad ni gör för att få plats med alla terrarier hemma? 
Läste att man kan använda bokhyllor från ikea typ men är osäker på om jag har plats med en stor bokhylla i mitt rum?

Tacksam för svar!

118
50
Berd:

Det är egentligen bara jag som är intresserad av reptiler här i familjen. Så mina terrarier får bara vara i mina rum och ingen annanstans i huset. Man får ju anpassa sig efter den ytan man har. I mitt ena rum så har jag 3 stycken 55x55 ikeabord uppstälda bredvid varandra. På dom har jag 2 stycken 60x45 terrarier och ett litet 30x30 terrarium. I mitt andra rum har jag gjort likadant, 3 ikeabord. På dom har jag ett 150x50 terrarium. Och på en vanlig TV-byrå så har jag ett 90x45 terrarium.Båda rummen har en varsin säng så funderar på att dra ut en av dom och ha en hylla med terrarier där.
Visst det tar plats men om reptiler är något som man verkligen brinner för så är det totalt värt det!

Förlåt om det här lät rörigt... :)

87
25
luzsmi:
Berd skrev:
Det är egentligen bara jag som är intresserad av reptiler här i familjen. Så mina terrarier får bara vara i mina rum och ingen annanstans i huset. Man får ju anpassa sig efter den ytan man har. I mitt ena rum så har jag 3 stycken 55x55 ikeabord uppstälda bredvid varandra. På dom har jag 2 stycken 60x45 terrarier och ett litet 30x30 terrarium. I mitt andra rum har jag gjort likadant, 3 ikeabord. På dom har jag ett 150x50 terrarium. Och på en vanlig TV-byrå så har jag ett 90x45 terrarium.Båda rummen har en varsin säng så funderar på att dra ut en av dom och ha en hylla med terrarier där.
Visst det tar plats men om reptiler är något som man verkligen brinner för så är det totalt värt det!

Förlåt om det här lät rörigt... :)

Men jag förstår!
Samma situation här, är den enda här som gillar eptiler och har bara ett ganska litet rum..
Nu har jag i allafal fått lov att ställa ett stort terrarie till en blåtungad sking i vardagsrummet! :)

58
91
BerraB:
Det är ju en ganska konstig fråga att ställa då alla har olika förutsättningar. Själv har jag ett helt rum till mina djur men jag har också  40+ djur. Allt handlar om prioriteringar, och vad för ytor man har tillgång till.

504
396
Crippa:
Säkert många som har mer djur än vad de har plats för så får de stackars djuren gå runt i trånga utrymmen! Du får bygga på höjden.

16
8
Homokatt:
Pfft, har fler än vad det får plats! Fullt i hallen, vardagsrum, något enstaka i köket och massa i sovrummen. Knappt så jag själv får plats snart

58
91
BerraB:
Som sagt.. det handlar om priotiteringar. Jag sov i vardagsrummet ett tag för att djuren skulle få ett rum. Men alla har ju olika förutsättningar som sagt.

87
25
luzsmi:
Homokatt skrev:
Pfft, har fler än vad det får plats! Fullt i hallen, vardagsrum, något enstaka i köket och massa i sovrummen. Knappt så jag själv får plats snart

Haha det är förmodligen mitt liv om något år! :)

Medlem i SHF
4047
5100
Jonas_:

När jag var yngre var mina mindre lägenheter fyllda med terrarier, i kök, hall, toalett osv :D Som folk säger handlar det om prioriteringar!

Nu har vi ett rum till alla terrarier. Har endast olika arter pytonormar. Vintervilar hela rummet jättesmidigt faktiskt.

Och som också redan har nämnts, alla har olika förutsättningar.. när jag bodde hemma hos föräldrarna hade jag endast ett mindre antal terrarium & akvarium. Nu håller jag ett +tiotal vuxna ormar och en del kullar då och då, känns som den nivån är precis lagom för mig! Har haft betydligt mer men då blev det för mycket jobb och för lite njuta av djuren, tycker jag :)

87
25
luzsmi:
Jonas_ skrev:
När jag var yngre var mina mindre lägenheter fyllda med terrarier, i kök, hall, toalett osv :D Som folk säger handlar det om prioriteringar!

Nu har vi ett rum till alla terrarier. Har endast olika arter pytonormar. Vintervilar hela rummet jättesmidigt faktiskt.

Och som också redan har nämnts, alla har olika förutsättningar.. när jag bodde hemma hos föräldrarna hade jag endast ett mindre antal terrarium & akvarium. Nu håller jag ett +tiotal vuxna ormar och en del kullar då och då, känns som den nivån är precis lagom för mig! Har haft betydligt mer men då blev det för mycket jobb och för lite njuta av djuren, tycker jag :)

Ja, jag får ju bara ha mina djur i mitt sovrum :( 
Men som många sagt så får jag bygga på höjden!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild