Ung afrikansk oxgroda nedgrävd länge?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

6
3
Egon:
Crippa skrev:

Jättebra att du flyttade på värmen. Ja de behöver svalare substrat att kyla ner sig i, tycker inte du behöver oroa dig. Mina grodor/paddor gräver ofta ner sig! Vad ger du för käk? Jag har en fullvuxen ornata: 

Fin groda du har!
Anledningen till att jag var lite orolig var enbart för att min groda är väldigt ung. Tyckte den kanske inte borde ha detta beteendet förens den är lite större. Men det är skönt den är framme igen! :)
Jag matar med Dubia som bas och lite annat för variation.

504
396
Crippa:
Egon skrev:

Fin groda du har!
Anledningen till att jag var lite orolig var enbart för att min groda är väldigt ung. Tyckte den kanske inte borde ha detta beteendet förens den är lite större. Men det är skönt den är framme igen! :)
Jag matar med Dubia som bas och lite annat för variation.

Tack! Han är riktigt stor! :) jag förstår att du börjar undra då men även unga grodor kan dvala/gräva ner sig och hoppa käket några veckor. Skönt å höra att han käkar och fortsätt med insekter hela livet åt grodan. Många matar med möss vilket inte är bra!

6
3
Egon:
Crippa skrev:

Tack! Han är riktigt stor! :) jag förstår att du börjar undra då men även unga grodor kan dvala/gräva ner sig och hoppa käket några veckor. Skönt å höra att han käkar och fortsätt med insekter hela livet åt grodan. Många matar med möss vilket inte är bra!

Skönt att veta att det är normalt för dom små med.
Jag kommer alltid att mata med insekter, men hade planer på att ge den en mus någon gång ibland. Vad är det som inte är bra med möss? Eller du menar kanske möss som basföda?

504
396
Crippa:
Egon skrev:

Skönt att veta att det är normalt för dom små med.
Jag kommer alltid att mata med insekter, men hade planer på att ge den en mus någon gång ibland. Vad är det som inte är bra med möss? Eller du menar kanske möss som basföda?

Ja visst kan man ge möss men det är väldigt mycket fett för en groda/padda. Du kan ge några enstaka om året tycker jag, kanske 1 var tredje månad eller så! 

6
3
Egon:
Crippa skrev:

Ja visst kan man ge möss men det är väldigt mycket fett för en groda/padda. Du kan ge några enstaka om året tycker jag, kanske 1 var tredje månad eller så! 

Det var det som var tanken. Bara någon gång ibland. :)

504
396
Crippa:
Egon skrev:

Det var det som var tanken. Bara någon gång ibland. :)

Då är det lugnt, säkert bra för dom att få i sig ben från mössen också!

49
27
Fafner:
Nu har inte jag läst hela tråden. Dessa grodor kallas även för African burrowing frog så absolut ingen fara när dom gräver ner sig. Jag har ett gäng av dessa och dom gräver alltid ner sig och kikar fram när dom börjar bli hungriga eller vill bada.

mvh Fafner
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild