Pinnar/kvistar från skogen

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

5477
4193
Tropfrog:
Precis! Det är vanligare med patogener som kan drabba en tropisk reptil i en zooaffär än vad det är i en svensk bokskog

Mvh
Magnus 

50
17
BellaK:
Jag brukar hälla kokande vatten över det jag köper i zoobutik, man vet ju aldrig vad det kan finnas på grejerna som ni säger

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:

BellaK skrev:

Jag gjorde det för att jag ville ha kontroll över kryp, parasiter etc.. Är ganska ny inom hobbyn och när jag själv googlade över om man skulle sterilisera sin inredning man tog utifrån eller inte så var alla positiva till det... Är som sagt ny och steriliserade mina grejer to play it safe :) 

Du gör såklart som du vill :) Men så du vet så finns inget farligt du kan få med in förutom myrstackar då. Och har man lite kryp i bottensubstratet så är det bara positivt skulle jag säga, kör så själv. Gråsuggor, maskar, tusenfotingar, spindlar osv :)

Jag vet att många nybörjare får fel information om saker i den här hobbyn direkt från start och det är jättetråkigt tycker jag, har sett det om och om igen genom åren. Alla frågor man ställer får man hundra olika synpunkter på så inte enkelt att veta vad som gäller såklart :/

Jag lär mi fortfarande saker varje dag genom att läsa eller diskutera med folk :) Kanske därför det är minst lika roligt med reptiler idag som när jag köpte min första. Välkommen till en fantastisk hobby iaf.

50
17
BellaK:
Jonas_ skrev:

Du gör såklart som du vill :) Men så du vet så finns inget farligt du kan få med in förutom myrstackar då. Och har man lite kryp i bottensubstratet så är det bara positivt skulle jag säga, kör så själv. Gråsuggor, maskar, tusenfotingar, spindlar osv :)

Jag vet att många nybörjare får fel information om saker i den här hobbyn direkt från start och det är jättetråkigt tycker jag, har sett det om och om igen genom åren. Alla frågor man ställer får man hundra olika synpunkter på så inte enkelt att veta vad som gäller såklart :/

Jag lär mi fortfarande saker varje dag genom att läsa eller diskutera med folk :) Kanske därför det är minst lika roligt med reptiler idag som när jag köpte min första. Välkommen till en fantastisk hobby iaf.

Man tackar :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild