Frusna krokodiler

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

1244
472
leedragon:

www.facebook.com/shallotteriverswamppark/videos/768604326672879/?hc_ref=ARQOwiFkswnx4AzSqpWtmf1AR63JBLxCVxNGKa4c-iArEU1_Vt3BSHyDguPEq2lUjKU

www.youtube.com/watch?v=L5ckRxcv2vI

www.youtube.com/watch?v=qPpiJjvFMjE&t=343s

Hade hört om det i en film för ett tag sen men hade aldrig sett det.

2966
1648
Hoggaforfan:
Finns filmer på sköldpaddor som simmar runt under isen.
Är fantastiskt vad de klarar

1244
472
leedragon:
Hoggaforfan skrev:
Finns filmer på sköldpaddor som simmar runt under isen.
Är fantastiskt vad de klarar

jo, sköldpaddor har jag varit medvetten om sen länge. det finns de som bor långt norr och dvalar under isen eller låter sig frysar. men aldrig sett krokodiler. undrar om de skulle klara dagens temperatur i sverige.

2966
1648
Hoggaforfan:
leedragon skrev:

jo, sköldpaddor har jag varit medvetten om sen länge. det finns de som bor långt norr och dvalar under isen eller låter sig frysar. men aldrig sett krokodiler. undrar om de skulle klara dagens temperatur i sverige.

Det är alligatorer, de klarar betydligt mer än krokodiler. Krokodilerna är som mest norrut på södra spetsen av Florida medan alligatorerna är nästan uppe vid New york (om jag minns rätt)

1244
472
leedragon:
Hoggaforfan skrev:

Det är alligatorer, de klarar betydligt mer än krokodiler. Krokodilerna är som mest norrut på södra spetsen av Florida medan alligatorerna är nästan uppe vid New york (om jag minns rätt)

sorry menar krokodil som crocodilians alltså den större gruppnamn för alla dem.

117
99
Lancehead:
leedragon skrev:

sorry menar krokodil som crocodilians alltså den större gruppnamn för alla dem.

Gissar att du menar ordningen Crocodilia.

1244
472
leedragon:
Lancehead skrev:

Gissar att du menar ordningen Crocodilia.

yepp.

Medlem i SkHF
1043
1176
NellyNiklas:
I Forida trillar leguanerna ur träden för tillfället, eller gjorde i alla fall. Just i denna stund vet jag inte hur allvarlig köldknäppen är.

1244
472
leedragon:
NellyNiklas skrev:
I Forida trillar leguanerna ur träden för tillfället, eller gjorde i alla fall. Just i denna stund vet jag inte hur allvarlig köldknäppen är.

mjo, delvist på grund av klimaförändring och delvis pga de hör inte hemma där och klarar inte floridas ombytliga temperatur.

Medlem i SkHF
1043
1176
NellyNiklas:
leedragon skrev:

mjo, delvist på grund av klimaförändring och delvis pga de hör inte hemma där och klarar inte floridas ombytliga temperatur.

Klarar tror jag nog att de gör. De är ju en invasiv art som tillsynes verkar frodas utan större bekymmer. Det enda som håller dem i någorlunda schack är dessa extrema (för Florida) köldknäpparna (kring 5 gradersstrecket) som tar en tugga ur beståndet. 

Det är min förståelse kring det hela.

En intressant fråga är ju hur mer anpassad varje generation blir med tiden? 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild