Ömsade i förrgår, nu död?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

15
5
Drey1993:
NickeJ89 skrev:

Det kan absolut hända, matade en skorpion med några grävande typ av kackerlacka eftersom jag hade slut på både mjölmask och dubia (hade ett matvrak till groda som käkade allt i sin väg). Skorpionen ömsade sedan till i4 och dagen efter var den död och några kackerlackor satt och mumsade på skorpionen. Vågar ju inte svära på att var dom som har dödat skorpionen men risken är väl stor. Dom har väldigt känsligt och mjukt exoskelett efter öms.

Själv har jag bara dubia o ryssar och dessa kackerlackor är absolut ingen risk för spindlar även under ömset som jag har hört och märkt själv. 
Har däremot slutat med mjölmasker och zophobas efter förlust med några vuxna fina spindlar som blev käkade under ömset . 

117
99
Lancehead:
Leoleopardgecko skrev:
Det är torv jag har så blev fundersam när Daffas skrev att det var värdelöst :) det är bara att börja om och hoppas att nästa överlever sin öms. Dessvärre kan jag inte mycket om skötsel kring spindlar.

Det ser inte ut som torv. Det ser mer ut som kokoshumus.

166
54
Leoleopardgecko:
Kokoshumus stämmer. Alltid trott att plantation soil är torv. Nu fick jag lära mig rätt. 

Inga insekter i burken på ca en vecka. Det lustiga var att spindeln verkar ha dött mitt i ömsningen då en bit av ömset satt kvar på bakkroppen.

Det enda som har möglat hittills är spindeln. Det var så jag upptäckte att den hade dött.

10
7
Bounty:
Drey1993 skrev:

Är det vatten kristaller eller mögel som är med på bilden ? 

I mina ögon ser det vita ut som fuktad bomull, men det är som sagt i mina ögon. Kanske ett försök till drunkningssäker "vattenskål"?

15
5
Drey1993:
Leoleopardgecko skrev:
 Ja som rubriken säger. Spindeln ömsade i förrgår, men sen dess har den varit livlös och jag undrar nu om den är död?

Vad är det för spindel som hade dött btw? 

166
54
Leoleopardgecko:
Bounty skrev:

I mina ögon ser det vita ut som fuktad bomull, men det är som sagt i mina ögon. Kanske ett försök till drunkningssäker "vattenskål"?

Stämmer bra det. Det är något som egentligen är för akvarium men används med fördel till insekter. Behåller fukten väldigt bra.

Drey1993 skrev:

Vad är det för spindel som hade dött btw? 

Brachypelma smithi / mexikansk rödknäad fågelspindel 

1275
1725
Falk:
Leoleopardgecko skrev:

Stämmer bra det. Det är något som egentligen är för akvarium men används med fördel till insekter. Behåller fukten väldigt bra.

Brachypelma smithi / mexikansk rödknäad fågelspindel 

Ej nödvändigt till fågelspindlar

166
54
Leoleopardgecko:
Falk skrev:

Ej nödvändigt till fågelspindlar

Jag insåg det :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild