Nya terrarieprojekt

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

478
592
Rottenroth:

Poffen skrev:
Tjenare

Har byggt egna Terrarier innan, mest i Plywood.

Det som jag funderar på just nu är vilken sorts trä folk använder mest? Min tanke är att bygga med reglar då Terrarierna antagligen kommer ha måtten 200x90x60(70) (bredd x höjd x djup)

Alla sorters Kritik/förslag/bilder är välkomna. I terrarierna ska de bo Skäggagamer och Dabbagamer av olika arter. Kanske lite andra arter i framtiden men de är långt fram.

Tjenix //Poffen

Bygger du 200x90x60 i 12mm formplyfa och uppåt så behöver du dessutom inte regla. Det är starkt nog i sig om du bygger rätt. Har själv ett par 2m burkar utan reglar och staplar andra likvärdiga burkar med inredning på dem utan problem.

Medlem i SHF
28
4
Poffen:
Rottenroth skrev:

Bygger du 200x90x60 i 12mm formplyfa och uppåt så behöver du dessutom inte regla. Det är starkt nog i sig om du bygger rätt. Har själv ett par 2m burkar utan reglar och staplar andra likvärdiga burkar med inredning på dem utan problem.

Har du sand i dom burkarna? jag har tänkt bygga dom nedre med reglar så de kommer sand så vill jag försäkra mig om att inget går åt helvete :/

478
592
Rottenroth:

Poffen skrev:

Har du sand i dom burkarna? jag har tänkt bygga dom nedre med reglar så de kommer sand så vill jag försäkra mig om att inget går åt helvete :/

Sand, täckbark, torv, tunga stenar, trä, barkbitar och tunga vattenskålar.

Jag har även 250x70x100 i 18" formplyfa 4 stycken stackade på varandra utan reglar och det är nada böjj. Tilläggas att dessa är fulla med lika saker jag skrev åvan.

Medlem i SHF
28
4
Poffen:
Tjena, dags igen att börja spåna idéer på bygget, mycke fram och tillbaka hur jag ska göra och sånt. Min största huvudvärk för stunden är ventilationen. Som jag visat i tidigare inlägg så funderar jag på genomgående ventilation i alla terrarier, någon som vet om de kommer fungera?

Mvh Poffen
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild