Hjälp! Vill föda upp möss :P

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

59
7
Woolf74:
Jonas_ skrev:
Foderdjuren blir lika bra eller dåligt foder som det foder dom själva äter :) Kan vara något att tänka på när man föder upp foderdjur till reptiler, vare sig det gäller insekter eller gnagare.

Jag säger absolut inte att det bästa måste vara dyrast! En varierad kost är givetvis det bästa för många däggdjur.

Exakt! Vet att möss behöver typ 19% protein eller va det var? Sen kunde man ge de fröer, grönsaker och sånt om jag inte minns fel?
Tänkte typ köpa något billigare foder bara för att få det billigare och sen ge de grönsaker mm så de får i sig allt de behöver så de mår bra :D  

55
25
benny69:
Jonas_ skrev:
Foderdjuren blir lika bra eller dåligt foder som det foder dom själva äter :) Kan vara något att tänka på när man föder upp foderdjur till reptiler, vare sig det gäller insekter eller gnagare.

Jag säger absolut inte att det bästa måste vara dyrast! En varierad kost är givetvis det bästa för många däggdjur.

Hur det än må vara så ska man ju räkna med att få vad man betalar för. ;) 
Och precis som Jonas säger, foderdjuren blir aldrig bättre än fodret de får. Föder man dessutom upp foderdjur åt sig själv så ska man nog inte tumma på kvaliteten. Risken är ju att man får kortlivade djur eller högre veterinärkostnader. 

55
25
benny69:
Woolf74 skrev:

Exakt! Vet att möss behöver typ 19% protein eller va det var? Sen kunde man ge de fröer, grönsaker och sånt om jag inte minns fel?
Tänkte typ köpa något billigare foder bara för att få det billigare och sen ge de grönsaker mm så de får i sig allt de behöver så de mår bra :D  

Om du köper ett dyrare helfoder slipper du kostnader att komplettera ditt billigare föder.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild