Förgrening med timer

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

254
245
Formula76:
Är där någon som känner till nån bra förgreningsdosa med timer? Med timer för vart individuellt uttag?
Helst med 5-6 uttag.

Så man kan styra tiden på alla lampor och mojjänger vart för sig.

254
245
Formula76:
Eller det finns nån annan fiffig lösning?

2966
1648
Hoggaforfan:
Jag har en programmerbar timer för 5 lampor på 12-24v om det hjälper?

254
245
Formula76:
Hoggaforfan skrev:
Jag har en programmerbar timer för 5 lampor på 12-24v om det hjälper?

Tyvärr, det hjälper inte riktigt.
Jag tänker på om man vill styra värmekällor, dagsljus, sollampa, fogger och dylikt med olika tider så blir det rätt snabbt bökigt med massa timers och förgreningsdoser.

5478
4193
Tropfrog:
Jag letade som en tok efter något liknande. Men kammade noll. Det enda som jag lyckades hitta var en dylik produkt för uk kontakter från stor kinesisk handelsplattform. Kör med adapter mot strömmatningen, men utan för resten. Fungerar så länge det är ojordade dubbelisolerade sladdar och kontakter. Om man har jordade pluggar måste man ha jordade adaptrar. Den finns för 3 timersstyrda eller 5 timersstyrda och en fast. Det har funkat fint i några månader, men jag kan inte garantera att man uppfyller alla svenska lagar och regler med den.

Mvh
Magnus 

254
245
Formula76:
Tropfrog skrev:
Jag letade som en tok efter något liknande. Men kammade noll. Det enda som jag lyckades hitta var en dylik produkt för uk kontakter från stor kinesisk handelsplattform. Kör med adapter mot strömmatningen, men utan för resten. Fungerar så länge det är ojordade dubbelisolerade sladdar och kontakter. Om man har jordade pluggar måste man ha jordade adaptrar. Den finns för 3 timersstyrda eller 5 timersstyrda och en fast. Det har funkat fint i några månader, men jag kan inte garantera att man uppfyller alla svenska lagar och regler med den.

Mvh
Magnus 

Ja, jag tycks också ha sett ifrån något amerikansk youtube klipp en förgreningsdosa med digital timer på vart uttag. Möjligt att det inte uppfyller svenska regelverket, därför det inte tycks finna någon på svenska marknaden :-/

2966
1648
Hoggaforfan:
Ett alternativ är Tellstick, vet en del kör med det

2966
1648
Hoggaforfan:
Alt finns denna:
blog.banggood.com/broadlink-mp1-smarthome-automation-socket-49811.html

Går att köpa via ebay, Aliexpress etc

5478
4193
Tropfrog:
Hoggaforfan skrev:
Ett alternativ är Tellstick, vet en del kör med det

Problemet med tellstick är att mottagarna måste placeras minst 50 cm ifrån varandra för att undvika att de stör varandra. Blir besvärligt med 5 uttag. Dessutom tycker jag att det är alltför instabilt för att lita på det till nödvändig apparatur.

Broadlink ser ju bra ut, finns den för EU plugg? Om inte är det lika bra att köra med multitimern.

Mvh
Magnus 

5478
4193
Tropfrog:
Jag läste på lite snabbt om broadlink. Det funkar precis som tellstick och på samma frekvens. Dock i annat protokoll.

Alla begränsningar som finns för tellstick, men går bara att styra lokalt. Uttaget med flera kanaler finns inte för EU plugg. Jag ser ingen anledning att använda den till terrarium.

Man borde kanske snöa in på rasberry pi?

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild