Vad köptes i Kungälv?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

4
3
Panterdaniel:
australis66 skrev:

Nej så dyrt är inte foder. Syrsor brukar kosta 2-3kr styck, 1dl mjölmask typ 20kr. Zophorbas brukar kosta 1kr styck. (i djuraffär) mässor brukar allt foder va riktigt billigt tycker jag. 

Vad var det för säljare? 

Hej, fodret vart förbokat 50dubior skulle ingå i det priset också men dessa fanns inte med när jag kom hem dessvärre. Blev dock erbjuden att åka ett ex antal mil för att hämta dem

388
460
australis66:
Panterdaniel skrev:

Hej, fodret vart förbokat 50dubior skulle ingå i det priset också

Fortfarande alldeles för dyrt. 
Skulle jag köpa allt det hos min närmsta djuraffär, som jag tycker är dyr med foder, så skulle det bli 3kr styck för syrsorna, så 120kr för 40st, 20kr/dl mjölmask så 60kr för tre dl och zophorbas 1kr styck. Dubia 5kr styck så för 50 st blir det 250kr.

Medlem i GHF, SkHF
35
35
Kiiim:
Köpte värmemattor samt termometrar.
Var faktiskt inte riktigt nöjd med mässan då allt kändes väldigt ihoptryckt osv.

7
18
JohanD:
EmanuelKarl skrev:

Några bord hade med sig enstaka terrarium. Tror det bara var två rum.

Är dock glad att det knappt var något. Tidigare fyllde de halva stora salen med brukar typ plus ett gäng hos andra säljare. Nu fanns det plats för djuren. Dock kanske det var för lite burkar. Några är nog bra.

Vi hade en försäljare av glasterrarier, men han blev tyvärr sjuk tidigare i veckan och avbokade sina bord.
mvh,

Johan
GHF

4
3
Panterdaniel:
australis66 skrev:

Fortfarande alldeles för dyrt. 
Skulle jag köpa allt det hos min närmsta djuraffär, som jag tycker är dyr med foder, så skulle det bli 3kr styck för syrsorna, så 120kr för 40st, 20kr/dl mjölmask så 60kr för tre dl och zophorbas 1kr styck. Dubia 5kr styck så för 50 st blir det 250kr.

Tack så jättemycket för svaret, då vet jag mer. Vill  undvika att hänga ut någon försäljare, men tyckte det vart lite väl mycket för maten

58
91
BerraB:
en majsorm, lite foder, en värmematta, bottensubstrat, städare och en thrixopelma lagunas (förbokad) 

58
91
BerraB:

1244
472
leedragon:
Panterdaniel skrev:

Tack så jättemycket för svaret, då vet jag mer. Vill  undvika att hänga ut någon försäljare, men tyckte det vart lite väl mycket för maten

hur ska du hänga ut några säljare för den priset de tar? de tar det de anser vara rymligt senär upp till köpare att köpa eller ej

4
3
Panterdaniel:
leedragon skrev:

hur ska du hänga ut några säljare för den priset de tar? de tar det de anser vara rymligt senär upp till köpare att köpa eller ej

Så är det självfallet, du har helt rätt. Ville dock veta som ny reptilägare vad de ungefärliga priserna på foder ligger. Tack för all info. 
Ha en underbar fortsättning.

412
419
Hadara:
Panterdaniel tycker du bör kontakta säljaren. något måste blivit fel. känns som de lagt på en tusenlapp på priset av misstag
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild