Kvalster från foder ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

60
44
Kong:
Hej! Jag har köpt en boa och den har fått kvalster. MYCKET!
När jag skulle ta fram en ny råttpinky idag så såg jag nått som precis såg ut som en kvalster på den. Kan det vara så att den fick kvalster från sin första måltid här hemma? 
Jag slängde maten och köper nytt imorgon. 

Mvh K

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

Kong skrev:
Hej! Jag har köpt en boa och den har fått kvalster. MYCKET!
När jag skulle ta fram en ny råttpinky idag så såg jag nått som precis såg ut som en kvalster på den. Kan det vara så att den fick kvalster från sin första måltid här hemma? 
Jag slängde maten och köper nytt imorgon. 

Mvh K

Bild?

60
44
Kong:
Westman skrev:

Bild?

Kastade skiten direkt tyvärr men det va nått som hade liksom grävt sig ner i huden på rått pinkysarna

Edit. Kan tillägga att när jag tryckte sönder en av dom så blev det som blodig sirap. Precis som på en vanlig kvalster fast dom här hade legat i frysen  på pinkysarna 

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

Kong skrev:

Kastade skiten direkt tyvärr men det va nått som hade liksom grävt sig ner i huden på rått pinkysarna 

Ok

274
148
Flosker:
Kong skrev:

Edit. Kan tillägga att när jag tryckte sönder en av dom så blev det som blodig sirap. Precis som på en vanlig kvalster fast dom här hade legat i frysen  på pinkysarna 

Vart fick du pinkysarna ifrån?

2966
1648
Hoggaforfan:
Det finns mycket sorters kvalster, vi har en del på oss som äter hud etc, så kan säkert vara kvalster men om det var sk ormkvalster så behövs det en bild för att se.

60
44
Kong:
Flosker skrev:

Vart fick du pinkysarna ifrån?

Jag köpte fodret från en butik. Jag la in en pinky på söndagen och på onsdagen såg jag fullvuxna kvalster.

Känns spontant som att hon hade kvalster från köpet men jag vågar inte chansa så jag slängde fodret å köper nytt. 

388
460
australis66:
Kong skrev:

Jag köpte fodret från en butik. Jag la in en pinky på söndagen och på onsdagen såg jag fullvuxna kvalster.

Känns spontant som att hon hade kvalster från köpet men jag vågar inte chansa så jag slängde fodret å köper nytt. 

Lägg upp en bild på hur kvalstret ser ut. Är det ormkvalster är det bara en tidsfråga innan dina andra ormar troligtvis också har det, i alla fall om dem står i samma rum. 

117
99
Lancehead:
Kong skrev:

Var det frysts möss?

60
44
Kong:
Lancehead skrev:

Var det frysts möss?

australis66 skrev:

Lägg upp en bild på hur kvalstret ser ut. Är det ormkvalster är det bara en tidsfråga innan dina andra ormar troligtvis också har det, i alla fall om dem står i samma rum. 

Ja det va frysta pinkys  

Japp min ena kungspyton som står i samma rum har minst en på sig nu!!! Sanera där också då
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild