Antaresia maculosa terrarieinredning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

184
218
Kristian_F:
På grund av att vår strumpebandssnok (Thamnophis sirtalis sirtalis) hastigt gick bort i våras så blev terrariet ledigt. Efter en tids betänketid så blir det en Fläckpyton (Antaresia maculosa) som får flytta in istället.

Eftersom sten av fogskumtekniken funkade så bra i det senaste bygget så körde jag det igen :). Denna gången så skummade jag in några stenar för tyngd, vilket blev riktigt bra.

Sen in med lite växtlighet, blir bra sen när det vissnar lite och den där karga känslan infinner sig.

412
420
Hadara:
jättetrevligt bygge du har gjort där! :) Snyggt

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:

Instämmer med Hadara :) Väldigt snyggt! Inredning helt i min smak.. När man ser vackra naturtrogna terrarium undrar man ju verkligen vad dom som rör sig i huvudet på folk som håller ormen i en plastlåda på tidningspapper :/

Skulle gärna sälja till dig igen Kristian, bra betyg på allt du gör!

248
40
Yoshi123:
Själv är jag ingen ormexpert men det ser jättefint ut :-)

93
49
Majjen13:
Snyggt och stilrent!

173
59
mrvikke:
snyggt, hur fick du fogskummet att se ut som sten? 

184
218
Kristian_F:
Tack alla :).

mrvikke skrev:
snyggt, hur fick du fogskummet att se ut som sten? 

Hur jag gör sten av fogskum www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=6341&p=1
Använder sånt här att täcka med www.bauhaus.se/probau-520-fog-ljusgra-5kg.html
Sen målar jag med denna metoden www.youtube.com/watch?v=4m-y-Gy5KDQ&t Se till att spraya vatten på fogmassan innan målning, detta för att slippa att fogmassan suger färg med skarpa kanter i färgerna som följd.

Jonas_ skrev:
När man ser vackra naturtrogna terrarium undrar man ju verkligen vad dom som rör sig i huvudet på folk som håller ormen i en plastlåda på tidningspapper :/

Ja, det tar ju bort 50% av hobbyn i min mening...

173
59
mrvikke:
Kristian_F skrev:
Tack alla :).

Hur jag gör sten av fogskum www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=6341&p=1
Använder sånt här att täcka med www.bauhaus.se/probau-520-fog-ljusgra-5kg.html
Sen målar jag med denna metoden www.youtube.com/watch?v=4m-y-Gy5KDQ&t Se till att spraya vatten på fogmassan innan målning, detta för att slippa att fogmassan suger färg med skarpa kanter i färgerna som följd.

Ja, det tar ju bort 50% av hobbyn i min mening...

vilken färg använder du? 

184
218
Kristian_F:
mrvikke skrev:

vilken färg använder du? 

Vanlig akrylfärg. Typ denna www.bauhaus.se/reeves-akrylfarg-morkgul-75-ml-1.html

De färger jag kört med är vit, svart, burnt umber, gul och sen lite brun för att "smutsa ner" där det skulle kunna vara lite skitigare. Färgvalet är ju såklart beroende på vad för sten man vill åstakomma. Sen blandar man som man tycker bli bra. Kör aldrig en "ren" färg, utan försöker mixa lite.

179
47
Reptilmannen2002:
Kristian_F skrev:
På grund av att vår strumpebandssnok (Thamnophis sirtalis sirtalis) hastigt gick bort i våras så blev terrariet ledigt. Efter en tids betänketid så blir det en Fläckpyton (Antaresia maculosa) som får flytta in istället.

Eftersom sten av fogskumtekniken funkade så bra i det senaste bygget så körde jag det igen :). Denna gången så skummade jag in några stenar för tyngd, vilket blev riktigt bra.

Sen in med lite växtlighet, blir bra sen när det vissnar lite och den där karga känslan infinner sig.

Riktigt snyggt!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild