Amazon tree boa vs Green tree python

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

733
297
markusbabs:

Dom här sidorna tycker jag är riktigt roliga att kika på :) 

amazon-alliance.com/  Handlar mest om Corallus hortulanus

moreliaviridis.yuku.com/    Handlar mest om Morelia viridis

278
122
Snakedude69:

i guess ill have to get one each ;)

733
297
markusbabs:

Haha , Ja det låter som en bra ide tycker jag :)    Det kommer väll att börja dyka upp ungar nu snart på köp och sälj  :)

278
122
Snakedude69:

I need a little time to set up some terrariums..and reasearch a bit.   but i will definalty have them

733
297
markusbabs:

Ja precis, Man vill ju hellst ha sånt fördigt ett tag innan så att allting stämmer :)   Har du någon bra djuraffär i närheten?  Jag bor ju i sthlm och här i närheten ligger Herpers choise och hökarängens zoo :)

278
122
Snakedude69:

nej bår ut i skogen i skaraborg.   men har ingen bråttom  vill gar de bäst ormarana jag kan får.  vill inte impulse köp... om du ser en bra.. eller har en bra kontact... säger till bara. Im interested.

733
297
markusbabs:

Ser jag någonting så säger jag till :) 

273
3
117:

Morelia viridis :)

266
18
Jazen:

hur är trädgårdsboa i sättet ? är dom lika bitska som viridis ?

366
157
Linus:

My only experience of these snakes are the C. hortulanus, so unfortunately I can't say anything about the M. viridis except for the fact that they are absolutely stunning snakes ;)

But so are the Amazon tree boas! Amazing looking animals with a wide variety of colours, and also (according to me) they have one of the most beautiful heads of any snake species (except for maybe some Viperas). They can be really feisty, but actually with my own juvenile snake it's no problem what so ever to handle him. He is prone to biting when you stick your hands in the terrarium (like when you change his water), and he often strikes against my misting bottle when I mist his enclosure, but if you use a hook when taking him out he's just so calm when being handled (have only done this once, though. I rarely handle my snakes at all.) When it comes to their climate in the terrarium, as I get it the two species are quite alike - they require a really well managed terrarium that has a pretty steady and high humidity. Fascinating snakes. And sometime in the future I certainly will get myself a M. viridis too :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild