Fest med orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

163
104
Melsson:
Hej!
Här kommer en lite udda fråga, men jag hoppas någon kan svara på den. Jag har en kungspyton i mitt vardagsrum. Jag har tänkt ha en liten fest med potentiellt mycket folk och hög musik. Jag förstår att detta skulle störa honom, men vad tycker ni jag ska göra? Går det bra att ha kvar honom i terrariet och bara lägga en filt över det så han inte störs av snabba rörelser. Eller ska jag kanske lägga undan honom i en petbox under festen? 

Tack å hej!

1275
1725
Falk:

Dunka dunka och vibrationer är ingen höjdare.

Hur ser det ut med insyn och gömställen? Lägg gärna upp en bild

163
104
Melsson:

163
104
Melsson:

163
104
Melsson:
Falk skrev:
Dunka dunka och vibrationer är ingen höjdare.

Hur ser det ut med insyn och gömställen? Lägg gärna upp en bild

Håller på att fixa trädet just nu men hoppas ni ser på bilderna.

201
114
Linkanw94:
Oavsett vart i huset den står kommer den förmodligen känna vibrationerna av dunka dunka men kanske är bäst att lägga den i ett rätt så isolerat rum där ni ej kommer vara i en petbox med en grotta eller så? 

163
104
Melsson:
Linkanw94 skrev:
Oavsett vart i huset den står kommer den förmodligen känna vibrationerna av dunka dunka men kanske är bäst att lägga den i ett rätt så isolerat rum där ni ej kommer vara i en petbox med en grotta eller så? 

Japp, ska se om jag kan hitta en ormvakt, annars lär det nog bli på det viset. 

1275
1725
Falk:

Har man så stora terrarium så är det ju alltid ett plus om man har hjul på möbelemanget =) Schysst burk föresten.

163
104
Melsson:
Falk skrev:
Har man så stora terrarium så är det ju alltid ett plus om man har hjul på möbelemanget =) Schysst burk föresten.

Tack! Trädet har ruttnat lite, men annars funkar den prima.

2966
1648
Hoggaforfan:
Ingen mening att flytta ormen då det snarare ger stress för ingen vinst då den känner vibrationerna ändå kan jag tycka. Möjligen om du haft hjul och kunde flytta hela burken. 
Den ser ut att ha gömställe så pillar inte folk i terrariumet så tror jag inte den bryr sig men en filt över vara en bra idë. Lås gärna om du kan för säkerhets skull.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild