Hjälp med värme

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

2966
1648
Hoggaforfan:
Jubari skrev:
Hoppas de blir bättre nu.. ska snygga till de lite och måla de vitt tänkte ja.

Airbrusha dit en snygg reptil-målning? ;-)

Medlem i SHF
276
343
Jubari:
Hoggaforfan skrev:

haha, ska jag försöka på det så är det nog snyggare att låta skiten vara som de är :P

Medlem i SHF
276
343
Jubari:
Hoggaforfan skrev:

Fan samma problem idag, 24 - 25c på kalla sidan.. 26 i mitten och 27 - 30c på olika punkter på varma sidan. 

Överväger att köpa nya mattor, de finns ju starkare mattor men de är ju längre kan ja lägga de så de täcker halva lådan då eller kan man klippa ner dem? X.x 

2966
1648
Hoggaforfan:
Jubari skrev:

Fan samma problem idag, 24 - 25c på kalla sidan.. 26 i mitten och 27 - 30c på olika punkter på varma sidan. 

Överväger att köpa nya mattor, de finns ju starkare mattor men de är ju längre kan ja lägga de så de täcker halva lådan då eller kan man klippa ner dem? X.x 

Klipper du ner dem så blir de nog samma watt, ofta är watt per meter (kabel) eller per cm2. 
Att ha upp till 2/3-delar av lådan täkt av matta brukar vara ok på terrarium så halva lådan bör vara lugnt.

Hur mycket täcks nu?

Medlem i SHF
276
343
Jubari:
Hoggaforfan skrev:

Klipper du ner dem så blir de nog samma watt, ofta är watt per meter (kabel) eller per cm2. 
Att ha upp till 2/3-delar av lådan täkt av matta brukar vara ok på terrarium så halva lådan bör vara lugnt.

Hur mycket täcks nu?

Jaha ok! ungefär 1/3 täcks nu.. rummet hålls konstant nu 24 - 25c. Lagt i substrat nu och testat, höjde värmen lite faktiskt.. hålls 31 - 32c på sina punkter på varma sidan, övriga delar av lådan är 24 - 27c. Över substratet är de förstås lite kallare (24 - 27c) över hela lådan, men substratet är endast 1cm ungefär och de är lättströ jag har så ormarna kommer ju ändå böka runt väldigt bra och ligga där de är varmt. Så börjar kännas rätt ok nu tycker jag. =)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild