Dödliga djur

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

305
151
SunshineGeckos:
Falk skrev:
En defensiv/aggressiv skallerorm kan ,  i a[quote=Jonas_]Finns ju även ett par ogiftiga ormar som skulle kunna krama livet ur en människa :) Även om jag inte vill beskriva arterna som dödliga..

man backa ifrån eller fösa undan med en pinne. Det gör man inte mot en arg Amstaff, schäfer, dobberman, C. corso osv. Så vill dom bita dej illa så gör dom det.  Så det Jonas_ skriver stämmer fint =) Men man kan vända å vrida på vad som är dödligt hur mycket som helst då en Echis spp. skulle kunna vara icke dödlig vid ett bett (om man har tur) medans en liten busig get skulle kunna stånga dej i magen och sedan springa iväg med ens tarmar hängande i hornen.

Jag skulle hellre ta ett bett utav någon av mina palmhuggormar än att bli sparkad i bröstet av en häst. Många som inte är insatta brukar tycka att man är fullkomligt galen som har giftormar hemma men jag brukar säga att var och varannan random bonnläpp har ju betydligt farligare djur hemma på gården. En ko som har fått kalvar kan vara något att passa sej för, likväl en tjur haft en dålig dag kan vara extremt farlig.

[/quote]
Kanske 
Jonas_ skrev:
Finns ju även ett par ogiftiga ormar som skulle kunna krama livet ur en människa :) Även om jag inte vill beskriva arterna som dödliga..

Jag förstår det.  :) Men när jag startade tråden tänkte jag mest på spindlar/giftormar som finns i terrariedhobbyn. 
Känns som att vissa djurs giftighet är överdriven,  i alla fall hos spindlar.  Därför ville jag få det svart på vitt av dom som haft spindlar (spindlar överlag) och giftormar,  då jag tänker att man borde ha hunnit få en del kunskap. :)

1275
1725
Falk:
Ärsch blir man biten så lägger man en ettan lös och sedan en power nap så borde det fixa sej till det bättre. Dör man så avlider man ju iaf med en snus inne.

81
154
Pngtaipan:
Falk skrev:
Ärsch blir man biten så lägger man en ettan lös och sedan en power nap så borde det fixa sej till det bättre. Dör man så avlider man ju iaf med en snus inne.

Hahaha

305
151
SunshineGeckos:
Falk skrev:

Nya huskuren eller?  ^^
Kanske funkar lika bra med choklad då, jag som är sockerberoende.  ; )

2966
1648
Hoggaforfan:
Många tror att svarta änkan är gigantisk och världens giftigaste spindel när den egentligen är ganska liten och bara kan vara farlig för mycket små barn eller sjuka gamla. 
Väldigt vanlig myt

43
11
Moreliaviridis:
Jonas_ skrev:
Finns ju även ett par ogiftiga ormar som skulle kunna krama livet ur en människa :) Även om jag inte vill beskriva arterna som dödliga..

Tigerpyton? Nätpyton?

28
57
Anathema218:
Moreliaviridis skrev:

Tigerpyton? Nätpyton?

Grön anakonda känns också som att den skulle klara det. 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Moreliaviridis skrev:

Tigerpyton? Nätpyton?

Ja exempelvis :) Finns flera arter som teoretiskt sett skulle kunns döda en människa om man ser till längden & styrkan. Jag tänker på Ametistpytons, Olivpytons, Klippyton m.fl 

Därför bör och ska man vara minst 2 (som kan stora ormar) när terrarierna till dessa djur öppnas, även för vattenbyte och annan skötsel. Tycker jag :) 

Var inte meningen att komma ifrån ämnet i tråden, ville bara inflika att det även finns ogiftiga reptiler man bör behandla med respekt och kunskap. 

Åter igen vill jag inte på något sätt säga att pytonormar är farliga elaka djur, tvärtom. Men ett säkerhetstänk mår både människa och orm bra av. 

305
151
SunshineGeckos:
Jonas_ skrev:

Ja exempelvis :) Finns flera arter som teoretiskt sett skulle kunns döda en människa om man ser till längden & styrkan. Jag tänker på Ametistpytons, Olivpytons, Klippyton m.fl 

Därför bör och ska man vara minst 2 (som kan stora ormar) när terrarierna till dessa djur öppnas, även för vattenbyte och annan skötsel. Tycker jag :) 

Var inte meningen att komma ifrån ämnet i tråden, ville bara inflika att det även finns ogiftiga reptiler man bör behandla med respekt och kunskap. 

Åter igen vill jag inte på något sätt säga att pytonormar är farliga elaka djur, tvärtom. Men ett säkerhetstänk mår både människa och orm bra av. 

Det finns väl inga djur som gör saker av elakhet?  Förrutom möjligen människan då. 
Fråga mig inte hur människoapor som schimpanser tänker, kan väl hända att dom är "elaka" någon gång.... 
Jag vet inte.  Men människan som sag, ett kapitel för sig.... 

459
138
Pakke:
Det finns djur som vill gärna bli elak. T.ex visa dominans eller översittare. Finns vissa reptiler, t.ex honor som är helt elaka, så hanar kan knappt para henne i resten av livet så hon kommer aldrig bli dräktiga så på grund av hennes personlighet. Bara t.ex... Har aldrig sett eller hört talas om det, men jag vet DET FINNS djur som gör det av elakhet.

Det beror på vilken art och e.t.c...
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild