Små små djur hos mina dubia

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

412
419
Hadara:
jag köpte rovkvalster på lindesro AB. Blev av med alla fuktkvalster när jag hade problem :) 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:
Pabo skrev:

Vart köper man rovkvalster?

Googlade lite och hittade flera som säljer rovkvalster. Kanske inte det lättaste dock att hitta rätt rovkvalster! 

Jag skulle nog ändå rekommendera att låta substratet torka ut som du fått tips om redan. Foderdjuren du har kräver inte så fuktigt substrat och låter du det torka ut så försvinner kvalstrena.

52
30
Pabo:
anders skrev:

Jag skulle nog ändå rekommendera att låta substratet torka ut som du fått tips om redan. Foderdjuren du har kräver inte så fuktigt substrat och låter du det torka ut så försvinner kvalstrena.

Jag har ingen substrat i mina odlingar, däremot akvarier som gör det fuktigt i hela rummet. 

52
30
Pabo:
Hadara skrev:
jag köpte rovkvalster på lindesro AB. Blev av med alla fuktkvalster när jag hade problem :) 

Vilka rovkvalster köpte du då? 

388
460
australis66:
Pabo skrev:

Jag har ingen substrat i mina odlingar, däremot akvarier som gör det fuktigt i hela rummet. 

Kan du inte ha odlingarna i ett annat rum? Kvalsterna kommer ju troligtvis komma tillbaka om det nu är så fuktigt i rummet.

52
30
Pabo:
Python88 skrev:

Kan du inte ha odlingarna i ett annat rum? Kvalsterna kommer ju troligtvis komma tillbaka om det nu är så fuktigt i rummet.

Ja dom ska absolut flyttas på! Behöver göra nånting åt fukten i rummet också, det har jag tänkt göra länge men inte fått tummen ur bara! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild