Växthjälp

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

321
444
Daniel_S:
mrvikke skrev:
Känns som om det borde vara ättika då både monstera och min ormbunke har blivit missfärgade.. Den var inte det igår... 

Ja, säkert kan det ha med ättika att göra. Annars är ormbunkar de växter man först brukar märka på om det är dålig luftkvalité.

5390
4129
Tropfrog:
Daniel_S skrev:

Den du efterfrågar är en Begonia prismatocarpa. Har såna hemma till salu, för den som har vägarna förbi Vallentuna.

Ja, jag kan ge lite förslag på lämpliga arter, både för torrare och fuktigare miljöer. Jag får återkomma under morgondagen, hinner inte idag.

Tack som!!!!  En sån skall vi ha. Om den inte går att få tag på i Göteborg så hör jag av mig.

Mvh
Magnus 

240
183
Mickee:
Har fått tag i ett lim som inte verkar skada växterna o luktfritt, väldigt kladdigt, så det räcker med en liten klick på lämplig plats så sitter växten ordentlig.
Går att limma med under vatten t.o.m
JBL Pro Haru

97
97
Banderad:
Jag är sugen på lite klättrande växter i mitt regnskogsterrarium med snygga blommor. Någon som har några fler tips?

//Jocke

112
116
aldabrachelys:
Finns lite små begonia som passar fint i terrarie.

97
97
Banderad:
aldabrachelys skrev:
Finns lite små begonia som passar fint i terrarie.

Är alla begonias "terrariumsäkra" bortsett från att de kan vara besprutade då...

112
116
aldabrachelys:
Jag vågar inte säga alla finns rätt många. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild