Temperatur i terrarierna (Sommartid)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

306
101
thatreptileguy:
Flyers90 skrev:
Ett annat alternativ kan juh vara att skaffa en portabel AC och ställa in.

Då blir det kanske lite behagligare tempertur för dej också. =)

Jo har tänkt på det men dem är så jäkla dyra. Men får väll bli att köpa en sån i framtiden.

306
101
thatreptileguy:
Python88 skrev:

En dimmer kan du köpa var som. Claes ohlsson, teknikmagasinet osv :) 

Jaha haha. Vad ligger priset på ungefär? :)

306
101
thatreptileguy:
m.clasohlson.com/se/Dimmer-60-400-W-ABB-Jussi/36-117
Skulle den här funka?

388
460
australis66:
thatreptileguy skrev:
m.clasohlson.com/se/Dimmer-60-400-W-ABB-Jussi/36-117
Skulle den här funka?

Det är en sån man har till taklampa, istället för en vanlig av och på strömbrytare.

Jag hade köpt denna 
m.clasohlson.com/se/Dimmer/36-2337?gclid=EAIaIQobChMIrfqs3NWP1QIVklQYCh0CAg3dEAQYBSABEgJbPfD_BwE&gclsrc=aw.ds

306
101
thatreptileguy:
Python88 skrev:

Det är en sån man har till taklampa, istället för en vanlig av och på strömbrytare.

Jag hade köpt denna 
m.clasohlson.com/se/Dimmer/36-2337?gclid=EAIaIQobChMIrfqs3NWP1QIVklQYCh0CAg3dEAQYBSABEgJbPfD_BwE&gclsrc=aw.ds

Tack! Ska åka till norrköping snart och köper allt som behövs. Har haft temperaturen som är i terrariet nu i ca 1/2 veckor då andra sa att det inte var nån fara att ha den temperaturen ett tag. Tack för hjälpen! Litar mer på din erfarenhet. 

1685
794
fluffis:
Det är ju ett problem sommartid när temperaturen i våra bostäder blir så hög. En termostat eller dimmer hjälper för att inte få värmeplatsen alltför hög. Ändå kvarstår problemet med att allmäntemperaturen i terrariet är för hög. Och blir högre när värmeplatsen höjs. Därför blir det lite av ett moment 22. Klurigt det där. Jag brukar tänka att den typen av djur som jag själv har, i naturen också hade fått en förhöjd temperatur, men det finns ju gränser.
Tips:
1. Byt vatten lite oftare och se till så att det är svalt och att djuren kan bada i det om de skulle vilja.
2. Håll koll på temperaturen och stäng av värmekällor när det blir alltför varmt.
3. Luftkonditionering i bostaden är inte heller dumt :)

306
101
thatreptileguy:
Har köpt allt som behövs nu. Kopplar in all värme imorgon då denna dag snart är slut. Tack för hjälpen allihop :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild