Frågor om material utifrån

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

29
16
linnychu:
Mickee: skrev:

Finns inget finare i terrariet än en vindpinad, vriden o solblekt tall från kusten :)
Plockar aldrig färskt, bara drivved eller solblekt i många år, så är det mesta av terpenerna väck.

Åh! Den var fin. Jo, har en massa olika stränder och natur där jag är just nu (inte i Gävletrakten just nu utan uppe i höga kusten). Blir rejält taggad att kila runt och plocka saker nu, finns en massa drivved i närheten här också från gamla sågverk. Blir nog till att göra det imorgon :) Är ju skönt att det går att använda såna träd också så länge dom är uttorkade. Visste inte anledningen försen hogga berättade. 

129
114
kekke:
Bara ta in vad du hittar, kryp som kan följa med är ingen fara men kan kanske vara lite störande om du får in massor. Jag skulle undvika "färsk" tall och gran,  då med tanke på kådan.

29
16
linnychu:
kekke: skrev:
Bara ta in vad du hittar, kryp som kan följa med är ingen fara men kan kanske vara lite störande om du får in massor. Jag skulle undvika "färsk" tall och gran,  då med tanke på kådan.

Ja, blir nog mest lövträd eftersom det finns en hel del mindre sådana. Vill ju inte gärna stå och såga ner en hel gran. :) Tack!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild