Tips på bakgrundsbygge med fogskum

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

160
91
turboadde:

Finns det några giftigheter i fogskum eller e de helt ofarligt när det torkat. Är det någon särskilt fogskum man ska använda?

Funderar att bygga en botten av det så den ska stå i vatten. Eller är det frigolit som gäller då?

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

vad jag förstår så ska det vara giftfritt när det härdat 

17
1
lilleulv:

Det är helt korrekt. Såfort det är härdet avgir det inte någon gift. Jag har använd det till akvariebakgrund

342
183
DannyF:
gammal tråd men ja fösöker iaf :) ska bygga en bakgrund till regnskogsterrarium ev paludarium. och undrar om man måste lacka/fuktspärra över fogskummet?

2052
780
psyjoh:
Jag undrar också över detta. Är mitt uppe i ett bygge. Håller fogskummet för klättrande skäggisar eller man bör täcka det med cement? 

2966
1648
Hoggaforfan:
Det beror helt på vad man har för djur därinne. Jag som har grodor räcker ju det med att måla och DannyF som ska ha trädpyton räcker det troligtvis med målning med bara då de inte sliter på fogskummet medans för skäggisar hade jag definitivt täkt med cement. Det är ju som aningens hård frigolit så lär rivas bort smulor där med jämna mellanrum. Allt med klor eller tyngd bör man lägga ett lager cement eller husfix. 

159
55
Rille2005:
finns någon video på youtube hur man arbetar med fogskum eller frigolit för att skapa en snygg bakgrund?
Någon som kan länka? :-)

2966
1648
Hoggaforfan:
Finns massor med videos. Bara sök på terrarium backgrounds, expanding foam och liknande

114
73
Lunde:
Testa även att söka på Great Stuff background
ex. m.youtube.com/watch?v=Lfa7KgsUJ7I

55
12
Aswedishtiger95:
Är detta fortfarande sant? Att det inte avger något gift efter att det har torkat?
Funderar på att köpa julas för att det är billigt. Men vill veta om det finns risk att detta skulle påverka mona djur?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild