Tips på bakgrundsbygge med fogskum

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

197
16
SibiriskTiger:

Tänkte bygga en bakgrund med fogskum i ett helglasterrarium. 

Så nu vill jag ha tips och råd från er som har erfarenhet av just fogskum! 

Hitills har jag endast byggt med frigolit men skulle vilja prova skummet då jag tänkte bygga direkt i terrariet. Bra eller dåligt att göra så? Risk för kladd på övrigt glas? Svårt att få bort? 

Berätta :D

131
9
stumpwen:

kladdigt som fan till en början. VÄDRA! luktar starkt. och det syns lite när du spraya, men det sväller som fan, så he inte för mycket. DOCK har jag bara gjort det på trä, vet itne hur det fäster på glas. om du ska sätta fast nåt i det, tex en stor rot eller nåt, så kommer den sitta hårt. dock är det fortfarande detta med glas, hur det funkar.. 

733
297
markusbabs:

Jag har gjort i fogskum och tyckte det blev bra, Jag byggde i ett helglas terrarium och vela inte förstöra det med fogskum, Så jag byggde bakrunden på en träskiva som va lika stor som bakrunden på terrariet, Sen när det va klart så va det bara att stoppa in bakrunden :)  Tänk på att köra alla burkar från samma märke, Jag köpte några burkar, men det räkte såklart inte till att fylla bakrunden,så jag drog och köpte nya fast från ett annat märke, och ytan på den blev helt annorlunda :)

Medlem i DHF
1083
778
Westman:

så här gjorde jag funka bra tyckte jag iaf

www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=128686&gid=2828911

733
297
markusbabs:

Riktigt snyggt när du skurit ut som stenar :)

Medlem i DHF
1083
778
Westman:

tackar

ja då vart rätt nöjd.

har 2 terrarium till nu jag håller på med.

se hur det kommer att sluta

733
297
markusbabs:

Är det bara färg du slänger på efter du skurit ut stenarna eller har du sement osv?

Medlem i DHF
1083
778
Westman:

ingen färg

bara ett betonglagnings bruk från STO

197
16
SibiriskTiger:

Tack för era tips och råd! Jag har nu byggt färdigt min bakgrund. Försökte bifoga en bild här med det funkade inte. Så de som är nyfikna kan gå in och kika på mitt bildgalleri under "Terrarierna". Där hittar du crested gecko terrariet där jag har byggt bakgrunden. 

Gick bra tycker jag förutom att själva ytan på fogskummet blev så glatt när det var torrt så det var svårt att få fixet att fästa ordentligt. Problemet med att bygga direkt i glasterrariet var ju också att undvika övrigt glas när man skulle lacka i kanterna. Men skam den som ger sig! Dessutom blev en miss också att lacken påverkade färgen på fixet och gjorde det hela mycket mörkare än vad jag hade tänkt mig.

11
8
durango95:

Jeg lagde et regnskogsterrarie etter denne oppskriften i 2006 og det fungerer klokkerent fortsatt!

www.flickr.com/photos/29741813@N05/sets/72157623154473638/

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild