Tips på luftfuktare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

2
0
jetn:
Har precis fått hem min bionaire efter era rekommendationer. Undrar dock om ni sköter den manuellt eller har på timer om den inte används hela dygnet? Står ju i instruktionerna att man inte får använda timer så undrar hur ni gör och har för erfarenheter.
Tacksam för svar
/ Jenny

100
26
pellle87:
min repti fogger har stått på ca 3månader 24/7 fyller den 2-3 ggr per dag, inga problem än men ska in med regnsystem för att komplettera =)

378
479
Svedjemo:
jetn skrev:
Har precis fått hem min bionaire efter era rekommendationer. Undrar dock om ni sköter den manuellt eller har på timer om den inte används hela dygnet? Står ju i instruktionerna att man inte får använda timer så undrar hur ni gör och har för erfarenheter.
Tacksam för svar
/ Jenny

Jag har kört min på timer i flera månader utan problem.

2
0
jetn:
Tack för snabba svar, då ska jag fixa till den idag :-)

146
85
Lovet:
Flurk93 skrev:
Helt klart bionair! Ingen reptilfogger men gör exakt samma sak bara att den är grymmt mycket tåligare och gör i regel mer dimma än någon annan maskin jag sett tidigare som inte är allt för dyr. Jag köpte min för ett år sedan och är väldigt nöjd. Aldrig beövt göra annat än att fylla på den och jag har skrivit lite om den här för den som är nyfiken:

reptilelifehacks.blogg.se/

Vad är det för slags slangar du köpt? har du två slangar fästa på den som leder till olika terrarium(hur har du isf löst det?)?

35
11
Flurk93:
jag har köpt slang och kopplingar på bauhause och fixat lite. Jag har en T koppling från foggern och sedan ner i varsitt terrrie med en genomskinlig ganska mjuk slang. Allting är ungefär 1cm i diameter. Med tiden har jag behövt täta det lite och kan rekomendera akvariesilikon för att inte dimma ska smita ut :)

342
183
DannyF:
har du en gammal mobil laddare med usb port samt inga problem med lite knep o knåp (om du vill ha de snyggt) så kan ja rekomendera dessa. inte så snygga men dom funkar iaf, ja kör 2 st i mitt 120x150x60 paludarium och med dålig positionering i terrariet så höjer dom RH ifrån 35-40% till 60-70%  ska placera dom högre upp och hoppas att ja höjer RH ännu mer då. tysta är dom också :) 
www.aliexpress.com/item/2015-Portable-USB-float-water-doughnut-donut-humidifier-aroma-air-diffuser-mist-maker-for-home-and/32342073323.html   

4
3
BallpythonReptiles:
Mågon som har lust att lägga ut en bild på hur ni har gjort med  Bionaire luft fuktare :) Har beställt en till mina regnbågar. flurk 93, du har gjort så som jag tänkte mig till två av mina burkar.

146
85
Lovet:
rullta skrev:
Mågon som har lust att lägga ut en bild på hur ni har gjort med  Bionaire luft fuktare :) Har beställt en till mina regnbågar. flurk 93, du har gjort så som jag tänkte mig till två av mina burkar.

Såhär ser min ut. Har alltså delat den till två terrarium.

4
3
BallpythonReptiles:
Lovet skrev:

Såhär ser min ut. Har alltså delat den till två terrarium.

var hittade du kopplingen, den ser ut att passa perfekt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild