Tips på luftfuktare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

733
297
markusbabs:

Det är en luftfuktare :)

197
16
SibiriskTiger:

Hittade den inte på deras hemsida .. :)

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

inte hundra  men tror dom har slutat med den på Biltema

17
1
lilleulv:

Repti-fogger dur inte. Den får massor av dålig kritik på Amazon. Jag köpta een hos PWSS - den håll en vecka. OK jag fik den byttat, sen håll den i 1½ månad. Jag har ännu een, som nu är ca. 3 månader, sen får vi se.

Jag kan rekommandera Bionaire från Tretti.se. Den är enkel at modifiere, så man kan sätta på en slang ( jag ju den från foggeren ( I dessa dager väntar jag på ännu en Bionaire fra Tretti) - sen koster den mycket mindra än Foggeren.

456
202
isdrake:

Lilleulv: Oj vilken tur att jag inte köpte någon sådan på förra mässan.

SibiriskTiger: Verkar som dom inte har kvar pingvinen längre. Synd även om den inte var jätte bra.

Nåväl, planen för min stora burk är att satsa på regnsystemet och helt strunta i fogger. Så fort jag får lön ska jag försöka få tag i ett osmosfilter.

Däremot så har jag en mindre burk nu som skulle behöva en fogger. Har en gammal Exo terra fogger liggandes någonstans som jag i första hand tänkte använda. Annars tycker jag den här verkar väldigt trevlig. Den är så pass liten att jag skulle kunna ställa den direkt i terrariumet: www.tretti.se/hem-och-tradgard/klimatprodukter/luftfuktare/beurer-lb-12 

456
202
isdrake:

Okej min gamla Exo terra fogger är trasig så nu är jag på jakt efter en ny fogger igen. Men denna gången till ett litet terrarium.

Så ge mig tips på fungerande foggers på under tusenlappen. ^^ Kan tänka mig att ha något litet som står i själva terrariumet också. 

266
18
Jazen:

ja en exo terra fogger kanske :P ?

456
202
isdrake:

Näh om jag ska köpa en helt ny så vill jag har något mer komplett. Tycker den är lite väl dyr med tanke på att man bara får själva dimmgrejen och ingen behållare/slang eller möjlighet att ställa in hur mycket dimma som ska komma.

Den jag överväger mest just nu är denna:
www.webhallen.com/se-sv/hushall/70411-bionaire_luftfuktare_bu1300w/

266
18
Jazen:

asså jag har haft min repti fogger i 1mån, änsålänge har den funkat utmärkt , vet inte varför ni gnäller :D

men den du länka till är ju rätt sjysst, bara köra in en slang så äre klart

17
1
lilleulv:

Bionaire klarar vanligt kranvatten, så du behöver inte investera i et osmosfilter

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild