Pax-terrarium.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

240
183
Mickee:
Undra om Ikea själva vet hur mycket terrariumembryon dom har egentligen :)
Ska köra lite anpassning med vent. å tätning ikväll.

Ljus å duschsystem kommer nästa vecka, glas beställs oxså i veckan.

1253
476
leedragon:
Mickee skrev:
Undra om Ikea själva vet hur mycket terrariumembryon dom har egentligen :)
Ska köra lite anpassning med vent. å tätning ikväll.

Ljus å duschsystem kommer nästa vecka, glas beställs oxså i veckan.

de ser rätt sjyst ut. hur ska du fuktighetsäkra den?

240
183
Mickee:
leedragon skrev:

de ser rätt sjyst ut. hur ska du fuktighetsäkra den?

Kör akvariumsilkon i skarvar och tänkte pensla tjockt med Titebond III-lim i botten som jag oxså har använt till passbitar som jag sågat till.
Glömde att kolla efter glashyllor när jag var på Ikea :(
Stommen å hyllorna är i laminat, men man får se upp så man inte repar det, då förstörs det nog fort.

240
183
Mickee:
Som sagt var...outtömlig källa hahaha

240
183
Mickee:
Ventilationen fixad.

240
183
Mickee:
Fick duschsystemet idag, så ikväll blir det att testa lite i badkaret :)
Den ska försörja båda terrarierna med 2 munstycken i varje är tanken, det ska gå att ha 6st. munstycken totalt.

127
79
Curpling:

Intressant. Har själv tittat lite på deras skåp i alla olika storlekar. Man skulle kunna komma undan ganska billigt om man får till det bra.

Kul, följer denna!

293
354
Dynamitella:
Det ska bli intressant att se hur det går med fuktspärren. Trä och regnsystem blir nog en utmaning i sig :)

240
183
Mickee:
Dynamitella skrev:
Det ska bli intressant att se hur det går med fuktspärren. Trä och regnsystem blir nog en utmaning i sig :)

Det är tunn laminatfolie limmad över dåligt pressade spånskivor så nån mekanisk nötning är inte välkommen :)
Botten och 10-15cm upp, kommer att bli extra fuktspärrad och alla skarvar + cirka 500 småhål för hyllor måste tätas noga, kommer att trycka in akvariumsilikon även där :)
Översta burken är vikt åt en jemenkamelont, så ska försöka ställa in duscheriet så det uppehåller rätt fuktighet med korta men täta duschintervaller för jämn fuktighet under dygnet.
Undre burken har jag inga direkta planer för just nu, men blir nog troligen en till Jemen av motsatt kön:)
Kan passa på att fråga om akvarie-klarlack fortfarande är helt genomskinlig efter härdning eller grumlas den??

240
183
Mickee:
:) ljuset dök upp idag :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild