Bra billigt bottenmaterial?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

12
3
Kicki:
NeniaCh skrev:
Rusta har någon kompakt jord som väger nada man blandar i vatten & poff 10 liter.. kokossubstrat.. har köpt men inte testat än (till ryska paddor)

Är det ogödslat måntro ? Det lät intressant . Tack för tipset

13
4
NeniaCh:
Kicki skrev:

Är det ogödslat måntro ? Det lät intressant . Tack för tipset

Japp 100% naturlig kokosfiber :) bäst av allt väger inget att bära hem!

www.rusta.com/se/planteringsjord-p622512800101.aspx

Medlem i DHF
72
112
hansh:
Billigaste bottensubstratet tar du ute på gräsmattan med en spade, det fungerar bra och oftast får man som bonus med lite trevliga kryp som hjälper till att hålla terrariet rent. Mitt favoritsubstrat är däremot kokos, den grövre varianten eller gärna uppblandat 50/50 den grova och den fina. Jag köper min kokos från snäckenströms ekohandel
www.sneckenstrom.se/kokos-coir/

81
154
Pngtaipan:
Ska nog ta och testa den från rusta bra tips :)

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
hansh skrev:
Billigaste bottensubstratet tar du ute på gräsmattan med en spade, det fungerar bra och oftast får man som bonus med lite trevliga kryp som hjälper till att hålla terrariet rent. Mitt favoritsubstrat är däremot kokos, den grövre varianten eller gärna uppblandat 50/50 den grova och den fina. Jag köper min kokos från snäckenströms ekohandel
www.sneckenstrom.se/kokos-coir/

Jag kommer och stjäl en del av din gräsmatta nästa gång jag ska fixa i terrariumen :D 

81
154
Pngtaipan:
Det på Rusta innehåller gödningsmedel så vet inte riktigt hur pass det påverkar
www.rusta.com/se/planteringsjord-p622512800101.aspx

953
1840
peter54:
Min erfarenhet av Coco Humus (finmalda kokosskal och fibrer), är att det fungerar bra om man är noga med återfuktning hela tiden, annars dammar det fruktansvärt. Liknar torvmull så länge det är fuktigt, men kostar många gånger mer.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild