Mager orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9

39
42
Mollish89:
Pakke skrev:

Vad bra. Så det betyder att den kan fortfarande se. Inte blind iaf. Men hålla luftfuktighet i terrariet så länge du kan är viktiga för ormen då ömset inte kan skada på orms ögonen förrän hon kommer ta bort de när nästa öms som hon ska ömsa. Håll tummarna uppe för din kungpyton!

Om jag har fel, så får andra med kunskap om kungpyton att skriva och ge råd dig bättre än vad jag kan ge dig. :)

Tänkte hålla mellan 70-80 fram till öms. Hon käkade 3 st möss igår. Förhoppningsvis följer ögonen med nästa ömsning. Kommer fortsätta aplicera viscotears. 

388
460
australis66:
Mollish89 skrev:

Tänkte hålla mellan 70-80 fram till öms. Hon käkade 3 st möss igår. Förhoppningsvis följer ögonen med nästa ömsning. Kommer fortsätta aplicera viscotears. 

Jätte bra att hon äter. Men det är bättre att ge ett större byte än flera på samma gång då ormen smälter ett byte i taget. 

Hoppas allt löser sig! 

39
42
Mollish89:
Python88 skrev:

Jätte bra att hon äter. Men det är bättre att ge ett större byte än flera på samma gång då ormen smälter ett byte i taget. 

Hoppas allt löser sig! 

Japp jag har förstått det också, men jag fick med 4 st m-l möss så det var de jag hade. Matade fler då hon verkade vilja ha mer. 

39
42
Mollish89:

39
42
Mollish89:
Nyömsad :D:D

459
138
Pakke:
Mollish89 skrev:
Nyömsad :D:D

Skönt att höra! Hon har gjort sig av ömset från ögonen? Lite svårt att se, men verkar hon har inte gråa ögonen nu längre. :)

39
42
Mollish89:
Pakke skrev:

Skönt att höra! Hon har gjort sig av ömset från ögonen? Lite svårt att se, men verkar hon har inte gråa ögonen nu längre. :)

Det är definitivt mindre grått på ögonen, ser lite grått ut fortfarande. Men det verkar som hela kroppen ömsade flera lager. Fått bort det mesta av ömset nu återstår huvudet

39
42
Mollish89:
Fick bort ömset på huvudet också men det var inte lätt. Satt stenhårt fram i läppen. Men med stor försiktighet, tid och massor med ångest fick jag bort det. Nu ska hon få vara ifred massor. Nu har hon iallafall mat i kroppen och inte en massa öms sittandes. Men vad elak man känner sig som sitter och pillar på huvudet mot dens vilja. Förhoppningsvis går ömset nästa gång mycket bättre då jag har rätt luftfuktighet

39
42
Mollish89:

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Pakke skrev:

Vad bra. Så det betyder att den kan fortfarande se. Inte blind iaf.

Om du menar att den tagit bytesdjuret med synen har du fel :) Pytonormar siktar in sig med sina värmegropar på läppen & tar sina byten genom värme och inte genom synen.. oftast. Så en helt blind orm (pytonorm) träffar fortfarande rätt när den hugger! Många pytonormar jagar dessutom på natten när det är kolsvart :)  

Logga in för att posta i forumet
Sida av 9
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild