Mata med Kyckling. Bra eller dåligt?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

197
16
SibiriskTiger:

Okej! Så snokarna du har äter endast det? :)

Medlem i GHF
70
23
hjelte:

Nejdå, detta var under en period för ett par år sedan då jag var lite mellan bostäder, plugg/jobb, allting i princip så tyvärr gick det ut över hur noga jag var med mina skyddslingars foder.

Numera äter de varierat, muspinkies, lax, grodlår (jajjemen, frysta och odlade kommersiellt. Moraliskt tvivelaktigt sett till industrin omkring, men ingenting jag har som vana), hjärta och levande akvariefisk.

Nu har jag inte noterat vad du har för art, men fisk och grodlår är ju såklart något som passar vattensnokar bäst :)

197
16
SibiriskTiger:

Härligt! Jag själv har kungsboa och majsormar :)

28
4
gismo:

mata med kalkon det är mindre fett i det :)

69
39
NiklasTyreso:

Kycklinghjärta och kyckling fileer är rena muskler.

Ormar äter hela djur med skelett, bindväv, brosk och fett. Inte bara magra muskler.

Att mata enstaka gånger med hjärta eller bröstfile skadar nog inte men i längden får djuren inte i sig alla näringsämnen.

Inte ens om man tillsätter kalk och vitaminer får ormarna i sig de näringsämnen som brosk och bindväv innehåller och inte heller samma mängd fett som hela foderdjur innehåller.

Skulle jag mata med kyckling skulle jag välja kycklingklubbor som både innehåller muskler, brosk/bindväv och skelett.

Medlem i GHF
70
23
hjelte:

Håller med NiklasTyreso, helt klart!

197
16
SibiriskTiger:

NiklasTyreso: Låter helt klart vettigt! Dessutom ska ju födan helst vara så naturtrogen som möjligt enligt mig :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild