Försäkring av orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Pngtaipan skrev:
Nej men inget som behöver hängas ut här..
Jag hittade personen efter mycket spårannde och lämnar det åt andra att göra det samma

Hängas ut? Det är väl hans yrke? Då är det att tipsa och inte hänga ut någon :) Skriver man A bör man också skriva B, tycker jag. 

81
154
Pngtaipan:
Som sagt  av respekt för denna djurpark veterinärens privatliv tänker jag inte lämna ut kontakt uppgifter då jag lovat detta. varken min avsikt att vara otrevlig eller annat

478
592
Rottenroth:

Nej av det faktum att det faktiskt inte är så dyrt att behandla en orm.

Jag behandlade en Bitis arietans jag fick hem för ett par år sedan som visade sig ha streptokocker, 1800kr kostade det totalt med allt.

Det vill säga : 

Köp av provsticka samt skicka in till SVA

Besök hos läkare för att få antibiotika utskrivet (det är lag på det för att få medicin över nätet/tele är olagligt)

Antibiotika (Biklin i detta fallet) samt sprutor

Hade jag nu försäkrat ormen i fråga om den levt i ca 20+ år så kan ni ju dra slutsatsen att kostnaden hade blivit mycket dyrare.

Jag fick själv medicinera ormen var tredje dag i en månad tills den blev fri från det.

Ponera nu då att om jag skulle försäkra alla mina 30+ reptiler så skulle det bli en fruktansvärd kostnad.

Sköter man karantän ordentligt och inte tar in djur från pissfolk så går det oftast till nästan alltid bra.

Hittills är det enda ormen jag har haft i mitt ägo som har varit sjuk.

Så jag väljer absolut att INTE försäkra.

P.S i skåne tar Cecilia ifrån Fågelkliniken i Hjärup emot reptiler samt sjuka då men du får vara beredd på att ta med tubing rör och sköta hållandet själv (vilket man ska kunna om man ska äga djur öht).

478
592
Rottenroth:
Rättar mig själv! :) 

P.S i skåne tar Cecilia ifrån Fågelkliniken i Hjärup emot reptiler samt GIFTIGA då men du får vara beredd på att ta med tubing rör och sköta hållandet själv (vilket man ska kunna om man ska äga djur öht).
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild