Två majsormar, samma terrarium - vet ej kön.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

128
13
reptilkungen65:
TobbeR skrev:

Dom fick varsin i går. Kan ge dom varsin ikväll också och sedan köra en fuzzie var 5-7 dag? 

jag kör engång i veckan

128
13
reptilkungen65:
TobbeR skrev:

Dom fick varsin i går. Kan ge dom varsin ikväll också och sedan köra en fuzzie var 5-7 dag? 

vet inte men tror inte du ska ge ikväll tror dom blir över mattade då

17
3
TobbeR:
reptilkungen65 skrev:

vet inte men tror inte du ska ge ikväll tror dom blir över mattade då

Tänkte mest att eftersom vi fastslagit att 1 pinkie/vecka är för lite så kan jag ge dom två på en vecka för att sedan gå över till fuzzies. Har bara två pinkes kvar så kan väl lika gärna göra slut på dom innan jag går över till fuzzies. 

128
13
reptilkungen65:
TobbeR skrev:

Tänkte mest att eftersom vi fastslagit att 1 pinkie/vecka är för lite så kan jag ge dom två på en vecka för att sedan gå över till fuzzies. Har bara två pinkes kvar så kan väl lika gärna göra slut på dom innan jag går över till fuzzies. 

du möste mata var 3 dag med pinkies

1685
794
fluffis:
TobbeR skrev:

Fuzzies var 5-7 dag låter bra. Att mata dagarna efter varandra känns lite märkligt. Man brukar säga att de åtminstone ska hinna bajsa mellan matningarna men å andra sidan ... om det bara är en pinky...

17
3
TobbeR:
Bumpar min egen tråd. Mina Kungspyton jag haft tidigare högg bytet och kramade ihjäl dom frysta mössen med onda intentioner. Men mina två majsormar beter sig helt annorlunda, nästan som giftormar? Dom gör ett utfall, biter till. Drar sig tillbaka, väntar en stund och sedan sväljer dom bytet. Dom kramar inte ihjäl det alls. Är detta vanligt bland snokar? Eller ormar som bara fått fryst? 

Ska mata ikväll och ska se om jag kan få till ett bra filmklipp. 

17
3
TobbeR:
Ok bump 2. Helt plötsligt noterar jag en gul rand på den annars gråa ormen. Är det vanligt att det ändras såhär? Kan inte minnas att det varit såhär innan. Badade hen och det gick inte bort. Ömsar bra. 

1685
794
fluffis:
TobbeR skrev:
Ok bump 2. Helt plötsligt noterar jag en gul rand på den annars gråa ormen. Är det vanligt att det ändras såhär? Kan inte minnas att det varit såhär innan. Badade hen och det gick inte bort. Ömsar bra. 

Javisst ska de bli gula på sidorna. Jag antar att det är en anery och den färgen beter sig så. Ljusare och ljusare blir ormen och mer eller mindre gult på sidorna.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild