djur i rack

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

184
132
C_corpse:
reptilkungen65 skrev:
ok tack vill veta om det på värka djuren men jag ska kanske köpa ett inreda det snyggt. tack för tipset. men har ju hört att kp tycker mer om att vara i rack dom trivs bäst i rack har jag hört.

Så länge du får till rätt temp och fuktighet så spelar det ingen roll om du har rack eller terrarium. Men varför vill du ha rack? Det är ju inte snyggt och man ser inte djuren på samma sätt som i ett terrarium. 

2966
1648
Hoggaforfan:
reptilkungen65 skrev:
ok tack

Det där är för litet:
www.terrariedjur.se/?page=info&sub=terrarium&tsub=l80

128
13
reptilkungen65:
vet men jag ser ju dom lite. tänker att dom kanske mår bra av att bo lite lungt och inte se så mycket stresande. har tänkt mig ett lp rack eller www.terrariedjur.se/?page=market&marketitem=34024 och www.terrariedjur.se/?page=market&marketitem=34645

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

"Kp mår bättre i rack än i terrarium" - Ursäkta, men jag har aldrig hört nåt löjligare påstående! :) Givetvis stämmer det inte heller! 

För min del går rack bort av flera anledningar. 

1. Jag tror ormar som får utrymme att röra på sig samt inredning att klättra på får bättre hälsa & muskulatur än ormar som får ligga på tidningspapper i en mindre låda. 

2. För egen del är inredningen i terrariet nästan halva hobbyn. Man ska ha snygga miljöer åt sina djur, blir givetvis trevligare att sitta och titta på än en tom plastlåda... 

3. Jag tror det finns olika typer av människor som sysslar med reptiler, dels dom som jag som håller djuren för att jag har en passion för dom. Sen finns det andra som samlar på sig så mycket som möjligt & då är rack praktiskt eftersom man kan trycka ihop många individer på mindre yta.

4. Jag tycker det är fult med tomma lådor & jag sitter gärna i många timmar utanför terrarierna och observerar mina djur. Det gör man inte med djur i rack gissningsvis. 

Jag skulle kunna fortsätta halva natten men tror min poäng har gått fram ;) Tror inte heller djuren skulle välja en låda utan belysning dagtid, tidningspapper som bottensubstrat & sen inget mer, ja kanske en fjuttig vattenskål också :) Nej det är inte att hålla ormar bra i fångenskap enligt mig. Vet flera som håller sina ormar i rack, jag har inget emot dom personligen men jag skulle ju aldrig hålla mina älskade ormar på det sättet! 

128
13
reptilkungen65:
ok vill ju ha en kp fullvuxen i terrarium men kanske ska ha ungar och små reptiler typ leosar med mycket inrednig

334
289
LobsterPie:
Alltså ja, det är klart att du kan ha ett racksystem sålänge lådorna är stora nog att uppfylla L80. Men det blir väldigt stora lådor då L80 även har  bestämmelser för höjden. Och då kan man lika gärna köpa eller bygga stapelbara terrarium. 

128
13
reptilkungen65:
tack jag fattar nu att det går fast inte är skit bra ska skafa terarie hylla finnss det någon som bygger såna här

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
Du säger ju leosar som mindre reptiler. Men dom är ödlor och ödlor utnyttjar mer yta än ormar i förhållande till ormar (och leo blir ju 25-30cm). Till en vuxen leo krävs 60*60*30cm (Längd*Djup*Höjd). Sedan tror jag det är svårare att uppfylla varm och kall sida i rack. I USA finns det ju inget L80 och därmed kan man hålla djur hur litet som helst, men man ska inte ta insiration att ha fler djur än man har plats för.

128
13
reptilkungen65:
ok finns det någon som bygger terariehylor här i sverge för bra pris

334
289
LobsterPie:
reptilkungen65 skrev:
ok finns det någon som bygger terariehylor här i sverge för bra pris

Kolla efter lagerhåller på typ bauhaus, jula, Claes ohlsson,  byggmax mm
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild