djur i rack

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

128
13
reptilkungen65:
jag är ju rätt ny men får man tex ha kp eller majsorm och skinkar agamer liksom alla reptiler i lite mindre storlek liksom inte tigerpyton. för det är ju så här jag har hört att kp mår bättre i rack än terarium.  men får man ha liksom såna här lite mindre djur i rack inte liksom tidnigs papper. liksom helt fint med bark och gömställe. ?

128
13
reptilkungen65:
kan jag snälla få ett svar

2966
1648
Hoggaforfan:
Sålänge du följer L80 med allt för djurens behov inkl storlek på utrymmet så får du ha dem var du vill. Rack eller terrarium är bara två olika sorters behållare.

128
13
reptilkungen65:
ok tack

128
13
reptilkungen65:
inte min bild men det ser ju utt att vara rätt storlek jag ska nog skaffa rack men lite snyggar inrednig

184
132
C_corpse:
Finns väl ingen mening med att ha djuren om man ska ha dom i rack? Om man föder upp ormar kan jag köpa att man kör med rack till avkommorna men inte avelsdjuren. Men det är bara min personliga åsikt.. 

334
289
LobsterPie:
Håller med C_corpse, ser ingen mening med att ha djur i rack förutom om man föder upp och behöver spara in på platsen. Man skaffar väl ett djur för att man är intresserad av det och vill se det? Inte bara för att ha det ligga i en plastlåda någonstans.

184
132
C_corpse:
reptilkungen65 skrev:
ok tack

reptilkungen65 skrev:
inte min bild men det ser ju utt att vara rätt storlek jag ska nog skaffa rack men lite snyggar inrednig

Vad är det du ska ha för djur? En fullvuxen kp tex, ska ha minst 0,63m2 (110x60cm och minst 45cm i höjd) Blir rejäla lådor du får leta reda på.

128
13
reptilkungen65:
ok tack vill veta om det på värka djuren men jag ska kanske köpa ett inreda det snyggt. tack för tipset. men har ju hört att kp tycker mer om att vara i rack dom trivs bäst i rack har jag hört.

334
289
LobsterPie:
reptilkungen65 skrev:
ok tack vill veta om det på värka djuren men jag ska kanske köpa ett inreda det snyggt. tack för tipset. men har ju hört att kp tycker mer om att vara i rack dom trivs bäst i rack har jag hört.

Vet att amerikanarna brukar använda just "de trivs inte när det är stort" som argument. Men jag köper inte riktigt det, sålänge man har gömställen för dem så ska det vara lugnt. Det är ju itne som att de bor i en liten plastlåda ute i det vilda.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild