Nematoder

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

184
218
Kristian_F:
Ursäkta utsvävningen :)
Är också intresserad av hur folk med grodor/fuktiga terrarier gör mot problematiken flygfän, det är väl ett relativt vanligt problem vid högre fuktigheter?

127
79
Curpling:
Håller på att kolla med folket på pilgift.se för tillfället. Fått förslag på köttätande växt, får se vad som kommer in mer.

127
79
Curpling:
Blev aldrig att jag testa med nematoder. Fick bort dom med flugpapper och dra ner på fuktigheten lite

2966
1648
Hoggaforfan:
Kristian_F skrev:
Ursäkta utsvävningen :)
Är också intresserad av hur folk med grodor/fuktiga terrarier gör mot problematiken flygfän, det är väl ett relativt vanligt problem vid högre fuktigheter?
Flygfän äts upp

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:
Vad jag har gjort när det uppstått små flugor i terrarierna var att tillsätta små svartrumpespindlar (Ostearius melanopygius). Har i några år haft odlingar av dessa. Efter att de etablerat sig i terrarierna håller de sig för sig själva och rensar bort flugor i en rasande takt. Efter det ser de till så att flugorna inte återkommer i stora mängder heller. 

127
79
Curpling:

Intressant. Och du upplever inte att det blir "för många" av spindlarna och dina djur blir inte störda? Själv så har jag bara ormar idag.

Vart i naturen skulle du säga är ett bra ställe att leta efter dessa spindlar? I naturen förstår jag ju, men tänkte mer om dom gömmer sig i stenrösen, öppet, kallt, varmt...

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:
Curpling skrev:
Intressant. Och du upplever inte att det blir "för många" av spindlarna och dina djur blir inte störda? Själv så har jag bara ormar idag.

Vart i naturen skulle du säga är ett bra ställe att leta efter dessa spindlar? I naturen förstår jag ju, men tänkte mer om dom gömmer sig i stenrösen, öppet, kallt, varmt...

Nej absolut inte. De lever inte särskilt länge och när maten börjar ta slut minskar antalet spindlar också. Tänk bara på hur många liknande sådana djuren skulle stöta på i naturen. Lättast att hitta dem skulle jag nog vilja påstå är bokskog.

127
79
Curpling:
Härligt. Tack smilla

18
27
BengtO:
Nu är det ju inte nematoder som är avskydda inom pilgiftshobbyn, utan nemertiner. 

127
79
Curpling:
Läste lite om dom och det var ju helt klart lite skillnad
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild