Ta in växter och grenar utifrån?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

197
16
SibiriskTiger:

Jag plockar grenar utifrån till mina ormterrarium och till akvariet (torkade döda grenar till karet). Funkar utmärkt. Men som alla andra redan sagt, EJ barrträd. Det jag har släpat in såhär på vintern har jag skalat av barken ifrån för att undvika att någon därunder vaknar upp när det kommer in i värmen :) Annars är det nog ganska riskfritt att ta in naturen utifrån såhär i vintertider då allt är dött eller ligger gömt :)

102
1
dragster:

Enda djuret du i princip behöver akta dig för o få in e svenska små scolopendrar ( bruna små "tusenfotingar". små platta brunorangea.. brukar va nån cm långa )

ddr:

Någon som har vetenskapliga belägg för att barrträd inte ska användas eller är det bara en skröna?

9
15
letripod:

Det är ju terpentinen man vill undvika med barrträd. Men jag har kört med tall/en grenar och det har funkat utan komplikationer.. Tar man bara luktfria grenar och torkar dem i ugnen så! Har aldrig hört att det har skadat nått djur innan så. 

733
297
markusbabs:

Jag skulle aldrig stoppa "ved" i min ugn :) Men det kanske bara är jag.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild