Vad har hänt?? AKUT HJÄLP

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

150
90
HameFall:
EmanuelKarl skrev:

Vem är ett troll. Jag eller Simpen8666?

Absolut ingen av er, tyckte bara att ställa en fråga ang. att Bcc är nattlevande för att det påpekas att det saknas värmelampa är underlig eftersom det i nästan alla fall behövs oavsett.  Men jag vill inte starta en diskussion ang. något sådant i en tråd där någon uppenbart är orolig för sin orm.

373
171
Anathawa:
HameFall skrev:

Absolut ingen av er, tyckte bara att ställa en fråga ang. att Bcc är nattlevande för att det påpekas att det saknas värmelampa är underlig eftersom det i nästan alla fall behövs oavsett.  Men jag vill inte starta en diskussion ang. något sådant i en tråd där någon uppenbart är orolig för sin orm.

Den röda lampan på bilden är väl en värmelampa?

50
66
Void:
HameFall skrev:

Absolut ingen av er, tyckte bara att ställa en fråga ang. att Bcc är nattlevande för att det påpekas att det saknas värmelampa är underlig eftersom det i nästan alla fall behövs oavsett.

Förstod du verkligen inte att det var en retorisk fråga? En upphöjd solplats till en nattlevande orm...

Möjligtvis borde jag skrivit inlägget utförligare, men jag var tvungen att ta hand om barnen här hemma i samband med att jag började skriva, så det skickades iväg.

HameFall skrev:
Men jag vill inte starta en diskussion ang. något sådant i en tråd där någon uppenbart är orolig för sin orm.

Hade varit brukligt av dig att tänka på det, innan du börjar kalla andra för troll.

373
171
Anathawa:
Förlåt att jag skriver ett messershmittinlägg men jag hänger upp mig på ord. :)

Nattlevande.
Nattaktiv.
Inte så många djur som bara lever på natten, men en hel del som är mest aktiva då. :)

Ingen kritik, bara en reflektion över intressanta uttryck. :)

373
171
Anathawa:
Och så ett förlåt för att jag var off topic.
Hur mår ormen?
Vad har du hunnit ändra?
Har du låtit nån veterinär titta på den?

50
66
Void:
Anathawa skrev:

Nattlevande.
Nattaktiv.
Inte så många djur som bara lever på natten, men en hel del som är mest aktiva då. :)

Borde då innebära att det är fatalt för trädlevande ormar att ringla sig ner på marken... ;)

1275
1725
Falk:
Void skrev:

Borde då innebära att det är fatalt för trädlevande ormar att ringla sig ner på marken... ;)

Ja du är ju fysiker så det där torde ju du ha koll på =)

50
66
Void:
Falk skrev:

Ja du är ju fysiker så det där torde ju du ha koll på =)

Nu tänker du nog på en biolog (eller kanske lingvist beroende på vad du menar)... Hjälper inte ens att jag också är civilingenjör med det där ;)

50
66
Void:
Till trådskaparen

Det jag egentligen hade tänkt komma till var att rådet om att kontakta veterinär måste ses som primärt.

Om bara temperaturen inte är alldeles för låg (säg i alla fall ett par graders förhöjning så rumstemperatur), och det finns färskt vatten tillgängligt är inte gömställen eller utrymme det primära. Ta i första hand reda på, om möjligt, om och vad det kan vara för fel på ormen.

50
66
Void:
Void skrev:

Om bara temperaturen inte är alldeles för låg (säg i alla fall ett par graders förhöjning så rumstemperatur)

Det slog mig att det kan behövas ett förtydligande vad som menas med rumstemperatur.

Konventionen är att man sätter "rumstemperatur" till 300K, då det är ett jämnt fint tal. Detta motsvarar då ungefär 27 grader Celsius.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild