Hjälp med luftfuktare!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

24
4
mossypagan:
Void skrev:

Plockad eller köpt?

Kan tänka mig att man flamskyddar laven som säljs.

Plockad ute..

373
171
Anathawa:
Anathawa skrev:

Jag tror dock att du gått på en svensk julmyt?

Vi kallar Skägglav, som säljs att ha i adventsstaken, för Vitmossa. I butik.
Det är fel namn och fek växt.
Ser ut som du har lite vit skägglav i ditt terrarium?
Eller ser jag fel?

Menade fönsterlav, inte skägglav. :)

373
171
Anathawa:
mossypagan skrev:

Ja, det är inte vitmossa kom jag på. Vitmossa är vell grön egentligen. Det kanske är bättre att köpa/plocka riktig vitmossa? Håller vell fukten bättre än lav, men det är vell inte sakdligt för ormen?!

Det är inte skadligt med lav i terrariet. :)
Ville bara kolla att du visste att det var en lav du hade då de har helt olika egenskaper. :)
Lavar är snygga!
Såg du videon jag postade om vitmossa och fönsterlav?  Det är samma varje år till advent att man säljer fönsterlav i butik och kallar den för vitmossa. :)

24
4
mossypagan:
Anathawa skrev:

Det är inte skadligt med lav i terrariet. :)
Ville bara kolla att du visste att det var en lav du hade då de har helt olika egenskaper. :)
Lavar är snygga!
Såg du videon jag postade om vitmossa och fönsterlav?  Det är samma varje år till advent att man säljer fönsterlav i butik och kallar den för vitmossa. :)

Okej, kollade på videon! x) Har länge gått och trott att det är vitmossa. Tror många blir lurade av att den är vit..till och med de som säljer den :P

1275
1725
Falk:
mossypagan skrev:

Okej, kollade på videon! x) Har länge gått och trott att det är vitmossa. Tror många blir lurade av att den är vit..till och med de som säljer den :P

Därav problemet med populärnamn =)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild