Feed in the cage or no this question never ends....

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

278
122
Snakedude69:

I have never kept mutiple snakes in one encloser so i did not think about that perspectiv ;) .  that was good.

I  its not always just take a bite like a man if you have a LARGE snake is can still do some damage.  Im ok with not being a "man" and avoiding getting bit

33
14
Tyrredum:

Finns inga rätt eller fel när det gäller var man matar sin Bcc, man får testa och lära känna sitt djur med vad som fungerar bäst. Har alltid matat min i terrariet och han har aldrig huggit efter mig. Har man fler ormar i terrariet så bör man skilja dem åt om man inte vill hålla koll på dem under hela tiden dem äter. Min Bcc hade lite temperament i yngre ålder, men har blivit lugnare med åren.

48
14
nasicus:

Jag matar mina i terrairet och båda är lugna som filbunkar. det känns som att man utsätter djuren för onödig stress när man flyttar på dom vid matning. Håller man flera ormar i samma låda så är det självklart att man ska separera dom för att undvika skador. Det bästa är självklart att hålla dom enskilt.

Att ormen får i sig lite substrat gör väl ingenting? Hur skulle dom annars få i sig käk i naturen? Det är ju inte direkt så att dom lägger råttan på en tallrik...

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild