The Rabbs' Tree Frog Just Went Extinct

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

217
337
MartinJ:
(Ursäkta dubbelposten, hann inte redigera in detta i föregående inlägg när jag upptäckte att det fanns mer att svara på i tråden)

Hoggaforfar skrev:
Är tyvärr svampsjukdomen med som slår ut populationer i hela världen förutom Afrika.

Bd är såklart ett stort problem på många ställen, men habitatförstörelse är ett större sådant.

EmmanuelKarl skrev:
nej. Det var inte bra. Är så arg på dom där regnskogsskövlarna som springer och utrotar allt och sedan odlar palmolja, kaffe, kakao m.m.

Ja, riktigt elakingar de där regnskogsskövlarna på andra sidan jorden som skördar sin urskog för att få högre livskvalité! De borde göra som Sverige, som istället skördar sin urskog för högre livskvalité!

2966
1648
Hoggaforfan:
MartinJ skrev:
(Ursäkta dubbelposten, hann inte redigera in detta i föregående inlägg när jag upptäckte att det fanns mer att svara på i tråden)
Bd är såklart ett stort problem på många ställen, men habitatförstörelse är ett större sådant.
Ja, riktigt elakingar de där regnskogsskövlarna på andra sidan jorden som skördar sin urskog för att få högre livskvalité! De borde göra som Sverige, som istället skördar sin urskog för högre livskvalité!

Det är det? Oj, trodde faktiskt svampen vann om än ganska marginellt.
Förbannade egoistiska människor som vill ha bättre livskvalitet. Tack och lov är det inga produkter som vi använder. :-P

Läkemedelsföretagen har väl så smått börjat att köpa upp mark för forskning samt eco-turismen är på stadig uppgång sen har de även börjat med skogskorridorer så det hjälper enormt men hur vanligt det är ännu vet jag inte, tror jag blir för deprimerad om jag sätter mig in i det. :-(

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
Hoggaforfan skrev:

Det är det? Oj, trodde faktiskt svampen vann om än ganska marginellt.
Förbannade egoistiska människor som vill ha bättre livskvalitet. Tack och lov är det inga produkter som vi använder. :-P

Läkemedelsföretagen har väl så smått börjat att köpa upp mark för forskning samt eco-turismen är på stadig uppgång sen har de även börjat med skogskorridorer så det hjälper enormt men hur vanligt det är ännu vet jag inte, tror jag blir för deprimerad om jag sätter mig in i det. :-(

Det skövlas i mängder. 160 000 kvadratkilometer regnskog i världen skövlas varje år. Det motsvarar ungefär 37 fotbollsplaner per minut
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild