Trynsnok matvägrar.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

306
101
thatreptileguy:
Skulle börja kolla upp det där med dvalning och fixa saker till det men sedan så åt han. Så behöver jag dvala honom iallafall eller tror ni han kommer igång utan det? Det här med dvalningen verkar så kompliserat men jag får väll göra det om det är det som krävs... Tack på förhand. Mvh, Anton :).

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Hur gammal är den? Lite sent att påbörja en dvalning nu kanske...
Rubriken säger "Trynsnok matvägrar" men i texten skriver du att den åt? Vad är det du vill ska komma igång? ;)

306
101
thatreptileguy:
anniemalmros skrev:
Hur gammal är den? Lite sent att påbörja en dvalning nu...
Rubriken säger "Trynsnok matvägrar" men i texten skriver du att den åt? Vad är det du vill ska komma igång? ;) 

Den matvägrade när jag skapade tråden men sedan spårade det ur och det blev frågor om dvalning och matning istället :P Han är runt 21-22 månader. Jag vet inte riktigt vad jag vill ska komma igång jag oroar bara mig om honom, vill bara få saker bekräftat.

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Har en liten som inte åt på 8 veckor när jag först fick hem den! Äter fortfarande inte regelbundet och jag måste scenta med lax.... men den är fungerar på alla andra sätt och ser fin ut :) Så du behöver troligtvis inte oroa dig om den nu inte magrar av!  Jag skulle vänta tills nästa vinter med att dvala.... 

306
101
thatreptileguy:
anniemalmros skrev:
Har en liten som inte åt på 8 veckor när jag först fick hem den! Äter fortfarande inte regelbundet och jag måste scenta med lax.... men den är fungerar på alla andra sätt och ser fin ut :) Så du behöver troligtvis inte oroa dig om den nu inte magrar av!  Jag skulle vänta tills nästa vinter med att dvala.... 

Okej, tack för hjälpen. :)

306
101
thatreptileguy:
Han har fortfarande inte ätit. Han ömsade för en vecka sedan så trodde han skulle komma igång då men han vill inte äta. Köpte ny mat som var möss (med päls) som såg ut att va bra storlek till honom men han äter dem inte. Finns det nåt mer jag kan göra? När börjar jag behöva oroa mig om hans hälsa?.
Tack på förhand! Mvh, Anton. 

5
1
PelleKhan:
Jag har två trynsnokar som matvägrade i flera månader och då gjorde jag misstaget att försöka mata dom för ofta. Vad som funkade för båda mina var att lägga dom i små lådor tillsammans med en mus under natten. Så prova att ta någon liten burk som man ej kan se in i/ut ur och lägg i ormen där i med en mus.

306
101
thatreptileguy:
PelleKhan skrev:
Jag har två trynsnokar som matvägrade i flera månader och då gjorde jag misstaget att försöka mata dom för ofta. Vad som funkade för båda mina var att lägga dom i små lådor tillsammans med en mus under natten. Så prova att ta någon liten burk som man ej kan se in i/ut ur och lägg i ormen där i med en mus.

Ok. Ska försöka. Tack för hjälpen.

1
0
Kurre92:
HappyLucky skrev:
Men bör inte de vuxna mössen hinna bli dåliga innan ormen kan äta dem om han är såpass liten att han äter fuzzies nu?

Tänkte samma sak. 
Mina pinkisar får vita prickar och frysskadade ganska snabbt. Försvinner inte näringen då?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild