Trynsnok matvägrar.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

953
1840
peter54:
thatreptileguy skrev:

Ja, när jag köpte ormen så fick jag med pinkisar och 30 grams möss och hon sa att jag snart skulle kunna mata med dem (köpte ormen för 4-5 månader sen.) Så jag testade för nåra veckor sedan. Exakt hur stor han är vet jag inte men jag skulle gissa runt 40cm.

Oj, en trynsnok på 40 cm kan inte äta en fullvuxen mus som är 15-30 gånger större än en pinkie, men pinkies är inte heller rätt storlek, för litet skulle jag säga. Musfuzzies borde vara lagom, 5-7 gram.

306
101
thatreptileguy:
peter54 skrev:

Oj, en trynsnok på 40 cm kan inte äta en fullvuxen mus som är 15-30 gånger större än en pinkie, men pinkies är inte heller rätt storlek, för litet skulle jag säga. Musfuzzies borde vara lagom, 5-7 gram.

Ok, tack för hjälpen. Han har fått fuzzies förut men de tog slut. Ska köpa fler då.

134
111
Potato:
thatreptileguy skrev:

Ok, tack för hjälpen. Han har fått fuzzies förut men de tog slut. Ska köpa fler då.

ni köpte ju även mus fuzzies/springers av mig :) mössen fick ni av mig eftersom ni glömde rutan till terrariet.
dom kan man ju annars mata med, dom som är som pinkis fast med lite päls på sig.

306
101
thatreptileguy:
Potato skrev:

ni köpte ju även mus fuzzies/springers av mig :) mössen fick ni av mig eftersom ni glömde rutan till terrariet.
dom kan man ju annars mata med, dom som är som pinkis fast med lite päls på sig.

Jahaa okej då förstår jag. Fuzziesarna är slut men det finns springers kvar, då matar jag med dem. 

134
111
Potato:
thatreptileguy skrev:

Jahaa okej då förstår jag. Fuzziesarna är slut men det finns springers kvar, då matar jag med dem. 

jaa springers är bättre än pinkis och vuxna :p

953
1840
peter54:
thatreptileguy
Men vad handlar detta om egentligen? Har du köpt en liten trynsnok och fått mat för hela dess levnad? Pinkies, fuzzies, hoppers och vuxna möss? Hur kan det finnas frågetecken om vilken storlek på mat ormen ska ha?

134
111
Potato:
peter54 skrev:
thatreptileguy
Men vad handlar detta om egentligen? Har du köpt en liten trynsnok och fått mat för hela dess levnad? Pinkies, fuzzies, hoppers och vuxna möss? Hur kan det finnas frågetecken om vilken storlek på mat ormen ska ha?

han köpte en trynsnok av mig, han var väl 8-10mån lr något sånt när han lämnade mig (ingen orm för mig) så fick dom med alla pinkisar, dom köpte fuzzies och springers och sen fick dom med vuxna för att mata sen när han är fullvuxen :) Han är rätt nybörjare i ormar men läser på hela tiden därav alla hans frågor. han är ung och man lär sig :)

953
1840
peter54:
Potato skrev:

han köpte en trynsnok av mig, han var väl 8-10mån lr något sånt när han lämnade mig (ingen orm för mig) så fick dom med alla pinkisar, dom köpte fuzzies och springers och sen fick dom med vuxna för att mata sen när han är fullvuxen :) Han är rätt nybörjare i ormar men läser på hela tiden därav alla hans frågor. han är ung och man lär sig :)

Okej, då är jag med, för det lät rätt konstigt det där med pinkisar och vuxna möss till en och samma orm ;)

99
86
murbo:

HappyLucky skrev:

Ett par dagar?? Bör ju lukta satan då tycker man. Vet inte hur de gör i naturen med föda, men det är inte dåligt för dem att äta rutten mat?

Haha inte så farligt faktiskt, enbart när en öppnar terrat och då inte mer än en ordentlig skit från en större orm ;-) 

Är ju inte heller något som man gör varje gång utan ett sätt att få igång matlusten om den matstrejkar. Nja dåligt tror jag inte då ormar äter det mesta i naturen men beror väl på hur länge den ligger där inne, man bör ju ta bort det om den inte blir uppäten på ett par dagar. 

Fick tipset av "gamlingar" som hade prövat det flera gånger på sina egna :-)

143
154
TerraBygg:
murbo skrev:

Haha inte så farligt faktiskt, enbart när en öppnar terrat och då inte mer än en ordentlig skit från en större orm ;-)

Jag har provat det tipset... Jag vet inte om jag har för mkt ventilation eller du för lite, men... Jag vet inte vad som var värst, lukten eller min kära frus humör när det började lukta... ;-)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild