Vivarium - Start

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

9
11
Chelicerae:
Daniel_S skrev:

Jag fick dela. Det var en stor bakgrund som jag knackade ner till mindre bitar. Dessvärre gick det sönder en hel del, men det gick inte att undvika hur försiktig jag än var. Helst av allt hade jag velat behålla bakgrunden i sin helhet, men den var alldeles för stor för någon av mina burkar.

Ja, jag säger detsamma, är det någon som känner till var man kan hitta snygga bakgrunder så hojta till!

Förmodar att bakgrunden är av fabrikatet Rockzolid. De har en hemsida där bilder finns på olika varianter av bakgrunder och moduler.

321
444
Daniel_S:
Chelicerae skrev:

Förmodar att bakgrunden är av fabrikatet Rockzolid. De har en hemsida där bilder finns på olika varianter av bakgrunder och moduler.

Ja, kan nog stämma!
Någon av våra svenska handlare som är återförsäljare av deras produkter?

www.rockzolid.de/index.html

9
11
Chelicerae:
Daniel_S skrev:

Ja, kan nog stämma!
Någon av våra svenska handlare som är återförsäljare av deras produkter?

www.rockzolid.de/index.html

www.akvariumkungen.se säljer både bakgrunder och moduler från Rockzolid. Finns säkert fler återförsäljare.

321
444
Daniel_S:
Chelicerae skrev:

www.akvariumkungen.se säljer både bakgrunder och moduler från Rockzolid. Finns säkert fler återförsäljare.

Schysst! Men oj vilka priser...
Jag betalade 300kr för min, så jag gjorde nog ett klipp där...

9
11
Chelicerae:
Daniel_S skrev:

Schysst! Men oj vilka priser...
Jag betalade 300kr för min, så jag gjorde nog ett klipp där...

Garanterat ett klipp!

321
444
Daniel_S:
Och här kommer en fortsättning på vivarium nr. 2!
Hygrolonet fastsatt och mossmixen applicerad!
Nu är det bara några veckors väntan så är där förhoppningsvis grönt och snyggt!
Har fått dit en liten revande microorkideé också :)

334
290
LobsterPie:
Daniel_S skrev:
Och här kommer en fortsättning på vivarium nr. 2!
Hygrolonet fastsatt och mossmixen applicerad!
Nu är det bara några veckors väntan så är där förhoppningsvis grönt och snyggt!
Har fått dit en liten revande microorkideé också :)

Riktigt snyggt! Har du sågat ut öppningarna i barkbitarna själv eller var de så när du köpte/hittade dem?

321
444
Daniel_S:
LobsterPie skrev:

Riktigt snyggt! Har du sågat ut öppningarna i barkbitarna själv eller var de så när du köpte/hittade dem?

De var så :)
Köpte ett stort korkrör som jag delade på. 
Ja det blev riktigt bra, nu måste det bara växa på sig. Jag räknar att det till våren ungefär ska vara helt grönt och inflyttningsbart. 
Vill ha en grupp mindre lövgrodor i det sen. 

321
444
Daniel_S:
Planterat lite....
Nu ska det få växa på sig. Mossmixen har börjat bli lite grön och skott börjar titta fram. Har även satt in lite "färdig" mossa som jag tagit från andra burkar.
Inväntar lite mindre arter neoregelior som ska fästas också och därefter ska substrat + lite grenar in för att skapa ett bättre djup i burken. 
Arter just nu är: Cissus amazonica, ficus quercifolia, cryptanthus bivittatus (grön), Nephrolepis cordifolia 'Duffii' och lite andra arter...

Medlem i GHF
3149
1761
EmanuelKarl:
Daniel_S skrev:
Planterat lite....
Nu ska det få växa på sig. Mossmixen har börjat bli lite grön och skott börjar titta fram. Har även satt in lite "färdig" mossa som jag tagit från andra burkar.
Inväntar lite mindre arter neoregelior som ska fästas också och därefter ska substrat + lite grenar in för att skapa ett bättre djup i burken. 
Arter just nu är: Cissus amazonica, ficus quercifolia, cryptanthus bivittatus (grön), Nephrolepis cordifolia 'Duffii' och lite andra arter...

När man såtter in bromelior med luftrötter, finns det fler alternativ än att borra ett hål i grenen och sätta in den?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild