Två vuxna ögonfransgecko i 45x45x60 terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

58
35
philer:
Sassa2 skrev:
Lätt att kolla! Hanar har pung ;-)

jo det är två hanar, bet mig den jäkeln =)

89
12
amanda03:
Nej det tycker jag inte, ha typ 60x45x60 minst skulle jag säga. 20 cm längre gör ganska stor skillnad

länkar ett här
herperschoise.nordicshops.com/product.html/exo-terra-60x45x60?category_id=18

Fråga inte varför ja länka men a;)

134
111
Potato:
philer skrev:
nej men seriöst, det är din uppfattning jag separerar inte på dem så länge de kommer överens jag tog ett foto på dem nu så kan du se att de tom håller om varandra

varför dom "håller om varandra" är ett dominans beteende. men visst om dom sedan slåss och dör så är det ju ditt ansvar som försörjare som får ta hand om problemet :) Dynamitella har hållt på ett bra tag för att veta vad som är rätt eller fel. sen är det ju ofc ditt fel om du bestämmer dig för att lyssna eller inte.

58
35
philer:
Potato skrev:

varför dom "håller om varandra" är ett dominans beteende. men visst om dom sedan slåss och dör så är det ju ditt ansvar som försörjare som får ta hand om problemet :) Dynamitella har hållt på ett bra tag för att veta vad som är rätt eller fel. sen är det ju ofc ditt fel om du bestämmer dig för att lyssna eller inte.

nyss skrev ni att de inte kunde vara i samma terrarium utan att ha ihjäl varandra =)  jag säger inte att de "håller om" varandra i männsklig bemärkelse men jag ser oxå hur de beter sig och hur de närmar sig varandra. De är inte det minsta agressiva. så jag det blir mitt "fel" om jag bestämmer mig för att lyssna eller inte

4
0
Alexander146:
Kan en hona och en hanne ögonfrans gecko bo tillsammans ? Har hört att de går sen när jag köpte 2 stycken så bet killen henne i  nacken 

5468
4190
Tropfrog:
Det funkar ibland och ibland inte. Om man nu väljer att prova så är det bäst att sätta ihop dem i en ny burk som ingen av dem är inbodda i.

Skall man ha två i samma burk är det bra att ha en extra burk redo om det skulle bli problem.

Mvh
Magnus 

504
396
Crippa:
Alexander146 skrev:
Kan en hona och en hanne ögonfrans gecko bo tillsammans ? Har hört att de går sen när jag köpte 2 stycken så bet killen henne i  nacken 

Hur såg det ut när han bet henne i nacken? Såhär ser det ut när 2 Leachianus parar sig, som du ser så har hanen tagit ett grepp runt nacken på honan :) har din hane gjort ifrån sig något ljud på kvällen/natten så ropar "callar" han antagligen på henne.

Angående storlek på terrarium så kan de tröttna på varandra och även efter flera år ihop så kan de bråka. Jag skulle ha ett par i 60x45x90 så de kan få vara lite ifrån varandra men märker du att de bråkar så får du sära på dom och ha dom i varsitt terrarium!

4
0
Alexander146:
Har särat på dom provade sätta ihop dom igår för första gången och terrariumet e helt nytt först slika han på henne sen hoppa han på henne och bet henne nack skinet

4
0
Alexander146:
Kan de va för stress för att dom e nya ? 

293
354
Dynamitella:

Alexander146 skrev:
Kan de va för stress för att dom e nya ? 

Det är för att en är hane och en är hona. Hanen kommer ha sex med honan oavsett om hon vill eller inte. Han biter henne i nacken och fransarna bland annat i processen. Hanen kan få hemipenisframfall, honan kan få värpnöd och båda kan vara stressade.

Så ha dem separat, snälla. Framförallt då du verkar vara någorlunda ny på arten.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild