Terrarium till Morelia virdis

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 14

229
124
CJBReptiles:

Med tanke på ditt tidigare inlägg så verkar du ju kunna allt om terrarium. Och som sagt tidigare, så är exoterras terrarium inte optimala för att hålla en bra fuktighet då deras tak är helt i nät.

Jag skulle sikta in mig på Herpteks 60x60x50 som funkar alldeles utmärkt för en juvenil. 

297
15
shad0w88:

va? jag kan inte allt :S va syftar du nu på :S ok ty

297
15
shad0w88:

240plan.ovh.net/~herptek/herptek/index.php?page=produits&id_produit=47

det du menar? 

Du vet ingen svensk sida som säljer?

229
124
CJBReptiles:

"Det e upp till var o en så länge man inte har för litet lr för kallt så e det skit samma om det e högt lr lågt.. så länge inte ormen lider.. Men jag håller med markusbabs o dom att lägre måste ju vara lättare med varme o fukt.."

Jag tyckte bara att inlägget verkade lite drygt. no hard feelings

www.zooab.se/centersyd/herptek/index.html

www.zooab.se/centersyd/herptek/herptek_prislista_2007.pdf

Många kan tycka att det är dyrt(1795kr), men det är definitivt värt det.

733
297
markusbabs:

Nej jag kan långt från allt.

Herptek burkarna verkar nice, kollade själv på dom förut :) Dock lite väl dyra för min smak ;) haha,

Men vill man ha en 60*60*50 så kan man ju beställa en från Reptillagret.se för 1295? :) Så kan man ju köpa termostat + värme på samma gång,, Man får ju en bra setup för under 2000 kr :)

297
15
shad0w88:

ne inte så jag mena ..

men det är bättre är det är stort ist för litet o att ormen / djuret inte lider kvittar om det är reptil lr hund? 

Väme o befukning har jag möjligt vis en matta isf som ja skulle behöva.. 

vet inte vad jag ska ha exoterra är billiga men inte spec bra orkar inte modifiera i heller bara drygt när man kan lägga tiden o pengarna på annat ^^

Herptek e dyrt men kanske värt de ?

Va har du för ngt markusbabs ?

alla förslag är varmt välkomna 

297
15
shad0w88:

En annan fråga kan man ha HTB120 size 120cm x 70cm x 50cm på en vuxen lr det är för liten höjd? 

Man har ju läst om 120x50x50 osv så de borde väl gå med ?

Blevsugen som fan på dom ringde nyss zooab o prata:P

733
297
markusbabs:

Jag kör med hammarplast och en modifierad exoterraburk, Ska dock bygga egna snart.

Om du känner att du kan lägga pengar på annat så känns det ju lite fel val att välja att köpa en grön trädpyton som kostar x antal tusen, + att man vill ju ha riktig setup till ormen. Så du får helt enkelt räkna med en start/klump summa som en "invenstering"

Personligen tycker jag att det är värt att lägga ner mycket pengar för någonting man tycker om.

Och ja, Du kan ha ormen i den Herptek-burken när ormen är fullvuxen.

Ett tips, Köp en termostat innan ormen :)

229
124
CJBReptiles:

Jag kör med HTB120 och HTB150 till mina chondros. Båda fungerar utmärkt, men jag skulle gärna se att de var någon decimeter högre. Jag tänkte köpa ett gäng HTA090 90x60x100 och testa hur de funkar. 

733
297
markusbabs:

Ja 90*60*100 borde ju fungera kanon det också. Hur värmer man upp Herptekburkarna lättast?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 14
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild