Terrarium till Morelia virdis

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 14

297
15
shad0w88:

Vad har ni för bottensub? Läste igenom hela forumet för kolla har för mig att vi snackade om det med men ikke:/

Så vad rekomenderas? 

Allspån ? bark? torv? 

733
297
markusbabs:

Jag själv har toa papper åt min ena unge, För att det är lätt att se bajs osv, Men åt min "stora" gtp har jag bark för att jag vill att terrariet ska se naturtroget ut.

Då ormen inte kommer att vistat så mycket på marken är det upp till dig själv och din egen smak vad du vill ha.

297
15
shad0w88:

aa men tänke mest på att de behåller fukten någorlunda.. som bark håller de ju lite fuktigt om man jämnför med sand ^^ men då va de som jag tänkte =)

297
15
shad0w88:

Hur tjocka ska grenarna vara ? spelar de någon roll om dom är smala lr tjocka lr de räcker med att det håller vikten ? 

229
124
CJBReptiles:

Lika grov som ormen är en bra regel

733
297
markusbabs:

Precis som CJBReptiles säger, Eller blanda storlekar.

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

varför inte ha lite olika?

hade det till mina så fick dom välja själv

297
15
shad0w88:

tack då vet jag :))

496
213
David:

Sen när det kommer till hantering och aggressivitet så har det väldigt mycket att göra hur man själv beter sig. Mångat  börjar ju med ett stadigt grepp runt nacken, då har man direkt startat krig med ormen. Det gäller att ta det lugnt och fint.

Här är ett par länkar som kan vara intressanta, detta handlar inte om Morrelia Viridis utan om corallus caninus men det är lite samma typ va orm.

www.youtube.com/watch?v=DDXnZfSLh2s

www.youtube.com/watch?v=pVHAaPIhlEc&list=UUKDPl5qYvnpP-b7UmaRM83Q&index=30

Här är även en länk som visar hur han håller sina ungar tillsammans i stora terrarier.

www.youtube.com/watch?v=46cERGZTKJQ&list=UUKDPl5qYvnpP-b7UmaRM83Q

733
297
markusbabs:

Jag tycker det verkar jobbigt att ha flera ungar i samma burk, omöjligt att veta vilken som bajsat osv. Borde ju vara enklare med ett litet baby-rack.  

Har dessutom aldrig sett någon (förutom han på filmen) ha många ungar tillsamans förutom dom första dagarna. Så det borde ju betyda något :)

Och jag är skeptisk till att ha flera djur i samma terraium över huvudtaget.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 14
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild