Terrarium till Morelia virdis

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 14

229
124
CJBReptiles:

Jag kör med värmepaneler och värmeslingor i mina burkar. Det bästa måtten för chondros enligt mig är 150x70x100(bxdxh), men då måste man bygga själv. 90x60x100 är ju bra men det skulle gärna få vara lite bredare.

OT: Vägde precis min sorong hona, 1635gram :)

733
297
markusbabs:

Okej, Intresant.

Ja precis, Om man hade platsen till så stora burkar så visst. Jag tänker bygga 100*60*60 burkar hade jag tänkt, Sen värma med värmepanel. Vet dock inte vilket material jag ska använda då jag vill måla dom helsvarta.

Fan vilket fetto :)  Min Sorong väger 150 gram och är 09 a.alltså nästan 4 år.  Antagligen en hane med tanke på vikten :p

297
15
shad0w88:

Pengar skiter jag.. klart de blir hammarplast lr va det heter om det är en bebis =))

Men vill ändå ha ett terrarium som är färdig för dom växer dom med.. o då vill ja har ett herptek lr va dom hete.. för börja med mindre o öka suxesift :P

733
297
markusbabs:

Du kan ju alltid bygga terrariet när ormen bor i sin hammarplastlåda, Det finns hammarplastlådor som dom kan leva i ett bra tag. Såg 80*58*40 (ca) lådor här om dagen på rusta  :)

266
18
Jazen:

platslådor funkar ju fint, men terrarie tycker jag ska va lite snyggt också, när jag kommer in i rummet vill jag inte ha en plastlåda där, finare o kolla på ett fint inrett terra även om dom är små =)

733
297
markusbabs:

Håller med dig, + att djuren blir snyggare i en fin burk ;)

266
18
Jazen:

helt klart =)

297
15
shad0w88:

aa vi pratade ju om lådor innan markus så de får ju bli sen heptek med :P

266
18
Jazen:

vart finns herpteklådor att köpa i sverige ?

733
297
markusbabs:

Förut va det Zooab tror jag. Nu vet jag inte, Tror att Tropikhuset tar hem när dom har en tillräkligt stor beställnng, Osäker. Men vill man ha 60*60*50 burken dom har så säljs den på Reptillagret.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 14
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild