310liters akvarium, tips på inneboende.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

2
0
ReptilesoParrot:
Kajman

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

ReptilesoParrot skrev:
Kajman

Den kan inte bo där särskilt länge :) 310 liter är i mitt tycke på tok för litet även för små kajmaner.

37
12
Rabalder:
Ser inte ut att bli nått i karet till sist ändå, efter mkt "om" och "men" kände jag att jag vill inte borra hål i det, och eftersom det inte blir några hål i det kommer jag inte stoppa i nått terrarielevande väsen i det heller.
Dock kände jag att jag inte kunde åka från mässan i Lidköping utan att köpa nått, så kom hem med ett exo-terra 45x45x45 terrarium.
Tanken är att stoppa i en kejsarskorpa :)

Med det sagt står det fortfarande ett 310liters kar mer eller mindre flång nytt här om nån e intresserad;) går att nås på PM
Annars får de stå te tjejen vill ha fler dvärgklogrodor.

Tack alla för tips och råd gällande allt som togs upp i tråden

//Rabalder

205
203
Micke_E:
Du kan inte ställa det på högkant och limma på gångjärn och glas som ny front?  Då kan du montera all ventilation du vill 

37
12
Rabalder:
Micke_E skrev:
Du kan inte ställa det på högkant och limma på gångjärn och glas som ny front?  Då kan du montera all ventilation du vill 

Skulle kunna vara ett alternativ, men tror ja sparar de te antingen några coola fiskar, eller kanske eldbukar, vi får se, ligger på is nu iaf

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Annars så kan du ha klogrodor (Xenopus laevis) eller axolotler (Ambystoma mexicanum) i akvariet. Om du orkar leta så hade jag skaffat Pipagroda (Pipa pipa).
www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=amphibians&specie=x_laevis
www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=amphibians&specie=a_mexicanum
www.zoopet.com/skaldjur/skaldjur.php?NR=99&SOK=1

37
12
Rabalder:
Fredrik89 skrev:
Annars så kan du ha klogrodor (Xenopus laevis) eller axolotler (Ambystoma mexicanum) i akvariet. Om du orkar leta så hade jag skaffat Pipagroda (Pipa pipa).
www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=amphibians&specie=x_laevis
www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=amphibians&specie=a_mexicanum
www.zoopet.com/skaldjur/skaldjur.php?NR=99&SOK=1

Ja mkt finns de man skulle kunna stoppa i, axolotler e jäkligt coola.
Klogrodor har sambon, fast dvärgar då. Pipagroda kanske, ja vet inte, bättre låta de stå te ja vet va ja vill ha. 
Pirayor hade vart lite skoj, men tror tanken är för liten för de.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild