Äter inte, inaktiv, väldigt slö

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

48
2
TurtlePower:
Jonas_ skrev:

Landstermometer??

Finns termometrar för både vatten och luft, finns på alla möjliga affärer. Jag har köpt en hel del på Clas Ohlson exempelvis.

jag provade med att ta ut henne, det gjorde hon gärna! Hon Gick Som Bara Den
Sen la jag henne på landdelen och då så simmade hon in i vattnet igen och simmade för fullt

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

TurtlePower skrev:

jag provade med att ta ut henne, det gjorde hon gärna! Hon Gick Som Bara Den
Sen la jag henne på landdelen och då så simmade hon in i vattnet igen och simmade för fullt

Nu förstår jag inte riktigt :) Vad hade det med mitt svar att göra? 

Kanske jag som missuppfattar också. 

593
551
Redfoot:
www.biltema.se/sv/Verktyg/Matverktyg/Matinstrument/IR-Termometer-IRT-260-2000024200/
/R

48
2
TurtlePower:
Jonas_ skrev:

jag ska se till att skaffa vad du sa :) Så Att Det är 32 eller 31 grader
Jonas_ skrev:

ville bara berätta och

48
2
TurtlePower:

en ir termometer har jag någonstans

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
TurtlePower skrev:

jag har uv lampa, men inga värme lampor, jag menar hur varmt ska vattnet vara?

För vattnet funkar 26 bra! Men det viktiga är inte vattnets temperatur utan att de kan höja tempen kraftigt när de solar! I naturen lägger de sig på land i steka de sol för att reglera värmen t.ex! 

48
2
TurtlePower:
AlexGustavsson skrev:

För vattnet funkar 26 bra! Men det viktiga är inte vattnets temperatur utan att de kan höja tempen kraftigt när de solar! I naturen lägger de sig på land i steka de sol för att reglera värmen t.ex! 

så ca 31 grader ska värmelampan vara inställd på?

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
TurtlePower skrev:

så ca 31 grader ska värmelampan vara inställd på?

Värmelampor kan du inte ställa in värmen på! Värmen måste du justera genom att mäta temperaturen straxt ovanför marken under lampan och sedan justera höjden på lampan tills du hittar rätt temp! 

48
2
TurtlePower:
AlexGustavsson skrev:

Värmelampor kan du inte ställa in värmen på! Värmen måste du justera genom att mäta temperaturen straxt ovanför marken under lampan och sedan justera höjden på lampan tills du hittar rätt temp! 

okej Men är 31 grader bra?

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
TurtlePower skrev:

okej Men är 31 grader bra?

30-32 grader skulle jag försöka komma upp i! Dock är det viktigt att din landdel är tillräckligt stor för att de även ska kunna ligga svalt! Det ska således finnas en temperaturgradient från ca 25 grader upp till 30-32 grader som varmast! Detta gör att reptilen själv kan kontrollera sin kroppstemperatur på ett korrekt sätt!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild