Hur länge klarar sig en orm själv?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

306
101
thatreptileguy:
Hadara skrev:

6-7 gånger låter väldigt mycket. Om du lägger ut en bild på terrariumet och ventilationen så kanske vi kan hjälpa dig med det där :) Det låter som alldeles för många gånger. 

Men å andra sidan kanske du har väldigt tunt substrat och då torkar det ju ur direkt. Jag har leca + torv + löv uppe på i ett tjockt lager så håller det sig fuktigt länge 

Måste sätta in mer, ska jag lägga upp en bild?

306
101
thatreptileguy:
Tar bild imorn isåfall min Tab-platta dör snart :(

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Jag rekommenderar dock att lägga några kronor till på en timer så får man en digital istället. Då kan man ställa in på exakta minuter man vill ha tänt, och man slipper det där irriterande tickande!  :) 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Jag tycker timers är ett måste till djuren! :) Annars är det lätt att det blir konstig dygnsrytm för dom och det kan medföra diverse olika problem. Bättre att ha en timer, dom är såpass billiga så det är en investering värd varenda krona! 

Jag kör med klassiska analoga från Clas Ohlson eller liknande butiker, brukar finnas billigt i 2 eller 3 pack. 

Jag har ormarna i ett separat rum så tickandet stör mig inte alls, det är nog en smaksak vad man väljer för modell på timer :) Huvudsaken är att man har en.

Jag vill också tillägga att ormar mår bara bra av att vara mycket ensamma och bli lämnade ifred :) 

306
101
thatreptileguy:
Jonas_ skrev:
Jag tycker timers är ett måste till djuren! :) Annars är det lätt att det blir konstig dygnsrytm för dom och det kan medföra diverse olika problem. Bättre att ha en timer, dom är såpass billiga så det är en investering värd varenda krona! 

Jag kör med klassiska analoga från Clas Ohlson eller liknande butiker, brukar finnas billigt i 2 eller 3 pack. 

Jag har ormarna i ett separat rum så tickandet stör mig inte alls, det är nog en smaksak vad man väljer för modell på timer :) Huvudsaken är att man har en.

Jag vill också tillägga att ormar mår bara bra av att vara mycket ensamma och bli lämnade ifred :) 

Ska till clasohlson på mondag och skaffa timer, har fyllt på med mer bottenmatrial, ställt vattenskålen över Värmemattan och sen så ska jag köpa ny mossa och bättre luftfuktande bottenmatrial. Hoppas att jag hinner få tag på en fogger också!

1685
794
fluffis:
Som många är inne på så brukar ormar klara sig utmärkt själva. Du kan ju be någon, t. ex. en granne, att titta till ormen. Enligt djurskyddslagen ska djur ha tillsyn minst en gång om dagen.

306
101
thatreptileguy:
fluffis skrev:
Som många är inne på så brukar ormar klara sig utmärkt själva. Du kan ju be någon, t. ex. en granne, att titta till ormen. Enligt djurskyddslagen ska djur ha tillsyn minst en gång om dagen.

Ja jag har folk som kan kolla till men tyvär ingen som vågar öppna terrariet. Då typ alla är ormrädda :(

306
101
thatreptileguy:

306
101
thatreptileguy:
thatreptileguy skrev:

Jag har ställt vattenskålen på värmemattan och satt i mer bottenmatrial. 

306
101
thatreptileguy:
Men jag har en till fråga, hur ofta måste man byta vattnet till ormarna just nu har jag bytt var eller varannan dag men eftersom vattnet står på värmemattan så blir det varmt snabbt nu, ska jag byta oftare då?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild