Kvalster hjälp!!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

10
2
Challej:
60 dagar körde jag för att bli av med 100% och har inte sätt dem sen des. är på jobbet just nu så hinner inte leta fakta om exakta tider. 

88
153
LunarBallReptiles:

Tänk på att Pest strip är olagligt, likaså Ardap som du nämner.

Jag har kört med Exner Petguard med framgång. Köpte 3 liter från Zooplus.se och behandlade varannan dag. 

Endast tidningspapper i botten och vatten in efter 24 timmar, ut med vatten igen efter 24 timmar och behandla igen. 6 veckor så är allt borta med säkerhet.

Spraya allt där är i terrariet (släng bottenmaterialet) inkl orm.... Har fungerar varje gång jag fått in skitet =) 

Medlem i SHF
276
343
Jubari:
Ah ok! Tack ska testa detta om de blir en nästa gång.. hope not =) Hur länge tar de innan du ser att kvalstren försvinner från ormarna när du kört med exner petguard?

379
399
Mr_B:
LunarBallReptiles skrev:
Tänk på att Pest strip är olagligt, likaså Ardap som du nämner.

Jag har kört med Exner Petguard med framgång. Köpte 3 liter från Zooplus.se och behandlade varannan dag. 

Endast tidningspapper i botten och vatten in efter 24 timmar, ut med vatten igen efter 24 timmar och behandla igen. 6 veckor så är allt borta med säkerhet.

Spraya allt där är i terrariet (släng bottenmaterialet) inkl orm.... Har fungerar varje gång jag fått in skitet =) 

Anledning att ardap är olaglig är för att den saknar svensk innehållsdeklaration på burken. Så om man väljer o "bryta mot lagen" här har föga betydelse. Dock kommer jag aldrig använda mig av ardap igen efter som de släkte mina gamla nätpyton på nolltid trots ordentligt utvädrat o ej sprutat på ormarna i fråga. 

Någon som testat sig av Alugan eller Bolvo spray? Kanske inte heller är tillåtet i detta landet? 

83
68
LennieN:
När jag hade kvalster så köpte jag Exner Petguard från zooplus.se. Dränkte terrarierna, inredningen 2 ggr i veckan med medlet. Blev av med skiten efter 3-4 veckor. Det bästa med Exner är att det är helt naturliga ingredienser, inga kemikalier alls! Säkert för ormar och ödlor.

/Lennie

83
68
LennieN:
Jubari skrev:
Ah ok! Tack ska testa detta om de blir en nästa gång.. hope not =) Hur länge tar de innan du ser att kvalstren försvinner från ormarna när du kört med exner petguard?

Kvalsterna dör direkt av Exner, så dom jag såg låg döda på ett par minuter, dom som är på ormen trillar av efter ett tag.

70
29
tobiias:
vart ifrån köper ni no pest stripes ?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild