Hur stor är en salamander i affären?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
Fredrik89 skrev:
Eldbuk brukar liga på ca 10cm axolotl och revbensalamander på ca 15cm. Andra salamandrar vet jag inte hur stora de brukar vara.

En fullvuxen axolotl ligger på 30 cm! ;)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Crystalline skrev:

Tack! Så då är dom så at säga vuxna i affären? Och vet dom vilket kön djuret har? :)

I dom zoobutiker jag jobbat har det gått att beställa hem det man vill ha, storleksmässigt mest men ibland även könsfördelat. 

Om dom vet kön beror nog på hur pass pålästa personalen är :) 

Finns ju väldigt väldigt många arter salamandrar ska tilläggas! 

8
1
Crystalline:
Jonas_ skrev:

I dom zoobutiker jag jobbat har det gått att beställa hem det man vill ha, storleksmässigt mest men ibland även könsfördelat. 

Om dom vet kön beror nog på hur pass pålästa personalen är :) 

Finns ju väldigt väldigt många arter salamandrar ska tilläggas! 

Så då kan jag ju maila den affären jag hade tänkt at besöka, och höra om det funkar för dom. Vet lite at med marmorsalamander kan man se det på strecket dom har på ryggen, men det kanske tar et tag innan det växer ut på killarna... 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Crystalline skrev:

Så då kan jag ju maila den affären jag hade tänkt at besöka, och höra om det funkar för dom. Vet lite at med marmorsalamander kan man se det på strecket dom har på ryggen, men det kanske tar et tag innan det växer ut på killarna... 

Jag skulle ha ringt butiken men det är jag det :) 

Vet ju hur butikerna jag jobbat i prioriterar mail, inte högst på listan kan man säga! Telefon eller i bästa fall ett besök är mitt tips iaf.

8
1
Crystalline:
Jonas_ skrev:

Jag skulle ha ringt butiken men det är jag det :) 

Vet ju hur butikerna jag jobbat i prioriterar mail, inte högst på listan kan man säga! Telefon eller i bästa fall ett besök är mitt tips iaf.

Men då ringer jag! Tack för svar :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild