Pilgiftsgroda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

70
5
Ostrich5:
Akesson skrev:
Det finns många arter av Pilgift som lämpar sig ypperligt för nybörjare men även lik amånga som inte lämpar sig alls speciellt bra.

Mitt råd är att du håller dig till Dendrobates släktet.
D. Tinctorius tex, finns väldigt många fina varianter av, D. Leucomelas är ett annat, likaså D. Auratus
Dock så är oftast D.Tinctorius framme mycket mer medans D. Leucomelas/Auratus gärna håller sig gömda många gånger.

Att dom skulle vara dyra i drift är inget jag håller med om alls, billigaste djuren jag hållit inom herp hobbyn.
Du odlar dig egen mat till dom och det enda som innefattar stora utgifter är kringrusting, precis som alla andra herptiler. Möjligtvis så kan givetvis inköpet av själva djuren kosta på beroende på art...

Gå gärna in på www.pilgift.se, läs och ställ frågor där. Det ett forum tillägnat pilgift, mantellor och övriga groddjur med mycket kunnit folk som har många långa års erfarenhet av dessa djur.

tackar för tipsen och det är verkligen vakra grodor :)

173
253
Akesson:
Ostrich5 skrev:

tackar för tipsen och det är verkligen vakra grodor :)

Inga problem, mycket vackra och väldigt trevligt djur att titta på

2966
1648
Hoggaforfan:
Ostrich5 skrev:

finns det arter???
vilka fins det då?

För mig det finns ca 200 arter men är lite osäker 
sv.wikipedia.org/wiki/Pilgiftsgrodor

70
5
Ostrich5:
Hoggaforfan skrev:

För mig det finns ca 200 arter men är lite osäker 
sv.wikipedia.org/wiki/Pilgiftsgrodor

oki doki

10
9
patrikm:

här har du en fin lista med arter, inklusive hur många som har dem = hur lätta de är att få tag på

pilgift.se/app.php/animal/main?sid=f1f3bc9f9eea5c901e58fe7937c176fa

70
5
Ostrich5:
patrikm skrev:
här har du en fin lista med arter, inklusive hur många som har dem = hur lätta de är att få tag på

pilgift.se/app.php/animal/main?sid=f1f3bc9f9eea5c901e58fe7937c176fa

tack för sidan :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild